• gonkis

Jag har fått en ofostrig graviditet!!!!!!!!!!!!!

Jag läste idag om ofostrig graviditet, vi har precis råkat ut för detta, inget foster syntes bara hinnsäcken skulle vart i vecka 14+2 ska in i morgon för att få några tabletter som ska stöta bort hinnsäcken, om det finns någon som haft ofostrig graviditet har ni blivit skrapade då, jag skulle ta tabletterna vilket ska vara bäst?

Ledsen men sammtidigt måste man försöka förstå.

• Svar på tråden Jag har fått en ofostrig graviditet!!!!!!!!!!!!!
  • Jenka73

Jag fick reda på i v.8+6 att jag hade en ofostlig graviditet, men jag blev inte skrapad de kom ut av sig själv. De tog sig på tredje försöket igen så idag går jag in i v.16. Önskar dig lycka till och hoppas att du snart är gravid igen.

• Ankissen

Jag hade ofostrig graviditet mitt förra mf. Fick veta det i v.9 genom bruna flytningar och VUL. Det kom ut av sig själv, men det var det värsta jag varit med om i mitt liv smärtmässigt sätt. Blev inlagd och fick morfinspruta. Hade jag fått välja i efterhand hade jag valt skrapning - livmoderslemhinnan som skulle ut för mig var ju ändå så tjock som efter 9 veckors grav. och att blöda ut den gjorde svinont. Lycka till!

Anki v. 28

• gonkis

Fick ni vänta några månader innan ni försökte igen? eller det var bara till att försöka drekt?

• Ulrika L

Hejsan!

Jag har också haft en ofostrig graviditet som upptäcktes i vecka 13. För mig skötte kroppen om det själv och det tog ett år innan vi var gravida igen.
    Nu är jag i vecka 32 så ge inte upp! Även om det känns himla tungt just nu så finns det hopp för framtiden.
    Ta hand om varandra!

Kramar Ullis

• Mammus

Jag var i v 10 när det upptäcktes att det var en ofostrig graviditet. Fick tabletter OCH smärtstillande, så det gick hyfsat smärtfritt. Tog ett år för oss att bli gravid igen men vi började försöka efter första mensen. (Tillägas om detta år att vi har inte så lätt att bli gravida). Är nu i v 26, vi fick göra ett vul i v 11 för att se att det fanns en liten därinne denna graviditet och det kändes jätte bra

• TazGirl

tjena

jag har haft en ofostrig grav som upptäcktes i vecka 12.

jag fick också tabletter som skulle driva ut det, i stället blev det nåt konstigt och allt kom inte ut och jag va tvungen in på akut operation...alltså skrapning.

• Sciarlotta

jag har haft en ofostrig graviditet som upptäcktes i v.10 efter att jag börjat blöda, jag akutskrapades.
    alla säger olika om när man kan börja försöka igen, läkaren som undersökte mig sa två månader, läkaren som utförde skrapningen sa på en gång och min barnmorska sa tre månader. Vi försökte redan på en gång, men jag tror inte jag hade nån ägglossning den cykeln- men vid nästa försök blev jag gravid igen och resultatet blev en underbar son.

Svar på tråden Jag har fått en ofostrig graviditet!!!!!!!!!!!!!