• ep83

Hur fyller jag i begäran, havandeskapspenning?

Fick hem pappaer på att jag kommer att få Hp på 50%. Lästa igenom pappret man ska skicka tillbaka men förstår inte allt jag ska fylla i...

Hur ska jag kunna fylla i dagar jag arbetat under perioden? vilken period? Sen om jag får mer än 10% från min lön när jag har HP på 50%?

Skulle vara tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur fyller jag i begäran, havandeskapspenning?
  • Grådan

Du ska fylla i att du arbetar halvtid den tiden du fått beviljat HP... Får du 1o % av arbetsgivaren???

• ep83

Grådan skrev 2009-01-20 11:42:15 följande:

Du ska fylla i att du arbetar halvtid den tiden du fått beviljat HP... Får du 1o % av arbetsgivaren???
    Men hur ska jag fylla i dagar jag arbetat under den perioden? så här ser det ju ut som man ska fylla i: _/_ _/_ osv... Vad ska jag fylla i? Sen om jag varit sjuk. Om jag skulle skicka in den nu så skulle jag väl inte behöva fylla i det?
  • Grådan

Är det de dagarna du ska jobba då?? Jobbar du halva dagar eller hur funkar det? Ring dom och fråga det fick jag göra...

• Miamaria 79

Jag hade HP 50% från den 20/11-8/1. Skickade in pappret sista dagen på HP.
    Jag ringde och frågade och det skulle räcka att jag skrev under rutorna med arbetade dagar att Har jobbat 50% under den aktuella perioden. Markeringarna räckte ju inte till för att fylla i alla dagar man jobbat.
    Sen hade jag varit sjuk en dag så då fyllde jag i det datumet.

En del arbetsgivare täcker upp för förlorad inkomst med typ 10%. Det gör inte min.

Hoppas det var till någon hjälp. Ring och fråga FK annars

• ep83

Miamaria 79 skrev 2009-01-20 18:11:52 följande:

Jag hade HP 50% från den 20/11-8/1. Skickade in pappret sista dagen på HP.Jag ringde och frågade och det skulle räcka att jag skrev under rutorna med arbetade dagar att Har jobbat 50% under den aktuella perioden. Markeringarna räckte ju inte till för att fylla i alla dagar man jobbat. Sen hade jag varit sjuk en dag så då fyllde jag i det datumet.En del arbetsgivare täcker upp för förlorad inkomst med typ 10%. Det gör inte min.Hoppas det var till någon hjälp. Ring och fråga FK annars
    men hur ska jag fylla i? datum för dagarna jag jobbar? det täcker ju bara 2 v på pappret. måste jag inte fylla allt nu o skicka in? jag kan väl inte vänta tills HP perioden är över?
  • Hannan

Hej, jag missuppfattade precis som du och fyllde i de dagar jag jobbade, men det ska du inte göra. Där ska du fylla i om du jobbat mer än 50% någon dag, alltså de dagar du inte är berättigad HP. Lycka till!

• ep83

Hannan skrev 2009-01-20 19:21:35 följande:

Hej, jag missuppfattade precis som du och fyllde i de dagar jag jobbade, men det ska du inte göra. Där ska du fylla i om du jobbat mer än 50% någon dag, alltså de dagar du inte är berättigad HP. Lycka till!
    ok... så jag kan skicka in det nu eller? Jag jobbar ju bara halva dagar.. alla dagar i veckan.
  • Hannan

javisst, fast skulle du bli sjuk någon dag måste du ju ändra..

• ep83

Hannan skrev 2009-01-20 22:22:01 följande:

javisst, fast skulle du bli sjuk någon dag måste du ju ändra..
    Så jag har fyllt i att jag har HP från 21 feb till 10 april. Sen årsinkomst o årsarbetstimmar. Kontonummer underskrift o datum. Inget mer?

Man undrar hur dom tänker när man inte får med nån typ av förkllaring av hur man ska fylla i pappret..
  • Hannan

det ska räcka, håller med dig att blanketten är superförvirrande..

• KattenMia

fortsätter på denna tråd.
    hur ska jag skriva där det står får du mer än 10 % av din normala lön under frånvaron?
    Vad ska jag skriva? Jag jobbar på kommunen som personlig assistent. hur vet jag det?

• KattenMia

Puffar för min fåga här ovan.
    Hur vet man alltså om man får ut mer än 10 procent av sin normala lön under frånvaron?

Svar på tråden Hur fyller jag i begäran, havandeskapspenning?