• Anonym (msn)

Msn

Jag har kommit på min sambo med att ljuga om att han träffat en tjej väldigt mycket. Detta gjorde att jag killade i hans mobil för att ev få veta mer. Där stod diverse spännande saker som "saknar din varma famn" "..saknar hålla din hand och se in i dina underbara ögon" mm, mm....
    Efter att jag läst detta och konfronterat honom (fick till svar jag bara fantiserar, de är bara vänner) har det väl varit lite svårt med tilliten från båda håll.. Nu har jag iaf uootäckt att han sparar mina konversationer på msn. Finns absolut INGENTING för honom att läsa där som möjligen skulle vara av intresse, men hur gör jag för att ta bort det?

• Svar på tråden Msn
  • so much better

De brukar ligga någonstans i "Den här datorn"/"Mina dokument"...och BTW...jag hade ALDRIG accepterat om min sambo hade sådana sms-konversationer med en annan tjej. Ledsen, men du ska nog va väldigt mycket på din vakt!

• MalinK85

Du klickar på den lilla "pilen" i högra hörnet på msn-rutan, där dina kontakter syns, brevid knappen där du minimerar. Sen verktyg och alternativ. Sen klickar du på meddelanden och avmarkerar rutan där det står att den ska spara konversationerna.

Lite luddigt kanske, hoppas du förstår!
    Lycka till!

• Anonym (msn)

Tack! Ska se om jag får nån ordning på det... Fast kanske är dumt egentligen ta bort det. Han har fått för sig jag sitter uppe hela nätterna å "snackar skit" om honom, det gör jag verkligen inte!! Kanske lika bra han får läsa svart på vitt hur oskyldigt det är!?

• Anonym

Ja, alltså känner du själv att han lika gärna kan få läsa så kan du ju låta det vara?
    Eller ja.. jag vet inte.. han verkar ju inte bete sig speciellt moget själv.

• Anonym (msn)

MalinK85 skrev 2009-01-20 13:43:53 följande:

Du klickar på den lilla "pilen" i högra hörnet på msn-rutan, där dina kontakter syns, brevid knappen där du minimerar. Sen verktyg och alternativ. Sen klickar du på meddelanden och avmarkerar rutan där det står att den ska spara konversationerna. Lite luddigt kanske, hoppas du förstår! Lycka till!
    Men den är ju inte markerad! Varför sparas då konversationerna?
  • Em00

Första gånger man som ny användare använder ett "nytt" msn,
    t ex på en dator man inte suttit på förut, och ska stänga
    msn, logga ut, så brukar man få en fråga om man vill
    att konversationen sparas automatiskt!

Men, då borde det ändå gå att avsluta det...
    Anonym (msn) skrev 2009-01-20 13:54:26 följande:

MalinK85 skrev 2009-01-20 13:43:53 följande:
    Men den är ju inte markerad! Varför sparas då konversationerna?
  • Anonym

Gå in på personliga inställningar och välj fliken meddelanden
    därunder finns en ruta med meddelandehistorik som är ikryssad om dina meddelanden sparas, då är det bara att klicka i den rutan som det står; behåll automatiskt en historik med mina konversationer så att den blir avbockad, för den är bockad om dina meddelande är sparade..

• Anonym (msn)

Anonym skrev 2009-01-20 14:20:53 följande:

Gå in på personliga inställningar och välj fliken meddelanden därunder finns en ruta med meddelandehistorik som är ikryssad om dina meddelanden sparas, då är det bara att klicka i den rutan som det står; behåll automatiskt en historik med mina konversationer så att den blir avbockad, för den är bockad om dina meddelande är sparade..
    Men den ÄR inte ibockad... finns det nåt annat sätt att spara dem på?
  • Anonym

Men du är alltså inte säker på om han sparar dem?
    detta är det enda sättet jag vet.. vore knepigt om det skulle finnas fler sätt att spara på...

• Hannah76

Fast att ta bort markeringen löser ju inga problem.. Han kommer ju inte att lita på dig mer - och du litar väl inte mer på honom för det? Kanske dax att ta ett allvarligt snack om hur det står till i ert förhållande? Och hur ni ska ha det?

Svar på tråden Msn