• emeline

Könsultraljud i Jönköping????

Hej

Är det någon som vet om man kan gör ett könsultraljug i Jönköping och i så fall var????

• Svar på tråden Könsultraljud i Jönköping????
  • Lusen79

Jag tror att det finns nån i Huskvarna som gör det, men jag är inte säker. Jag gjorde mitt i Göteborg på MamaMia. Kostade 450 kr.

• Gotte grisen
    Svar på #2
    Hejsan!
    Man kan göra könsultraljud på Roskliniken som ligger i Sesamhuset mitt i Jönköping.
    Hon som har hand om det heter Nadja Nabahi
    Mailadress:nadja@roskliniken.se
    Det kostar 1000kr
  • ulricaa

Ring Katzins läkarmottagning och fråga! Där går jag för extra kontroller. Har dock inte frågat om köns-ul!

stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • guppyn

Tror inte roskliniken finns kvar längre.
    Jag gjorde köns-ul hos Katzin. Jag tror det var vecka 27 och det var lite sent så kontakta honom tidigare så det är lättare för honom att se. Dock var det ganska tydligt att vi skulle få en pojke. Kostade en tusenlapp.

• Gotte grisen
    Svar på #5
    Jo,Roskliniken finns kvar men hon gör endast ultraljud där idag vissa tider. Annars har hon en klinik i Göteborg som hon pendlar till.
    Jag gjorde ett könsultraljud hos henne i januari.
    Så man kan kontakta henne och bestämma tid.
  • BimBim o Knorrans Mamma
    Svar på #5
    Men han har gör väl bara vaginala ul va?
    Jag har gått hos honom på tidiga vul i mina graviditeter.
    Men man kanske kan se könet på vul med. men det förutsätter väl att bebisen ligger med rumpan nedåt isf va?

Ringde katzin själv nu och bokade tid på onsdag. Är inte 100% säker än men ångrar jag mig så avbokar jag imorrn isf.
    Glömde ju fråga om han använde vul eller vanligt ul till det.
    Är i v 26+ nu och han sa att det gick göra det nu.
    Han sa även att om det är en pojk så syns det ofta tydligt men är det en tjej så brukar han avnvända uteslutningsmetoden...
    Sen sa han att han inte helt säkert kunde se vilket kön det är.
    Tråkigt om man betalar 1000kr o ändå inte får veta...
    Någon mer som gjort hos katzin?
    När gjorde ni och hur väl stämde det då?

• emeline

Hej

Jag har hört att det alltid är så att om det är en pojk är det väldigt säkert men om det är en flicka är det svårare att se, så tyvärr betalar man nog men man kan aldrig vara säker, lycka till  i alla fall om du går, det är ju spännande!
    Hör av dig och berätta hur det gick till min gästbok eller här!
    Kram

Jag ändrade tiden imorrn till en tid idag. Så idag var vi där.
    Min man såg typ direkt att det var en tjej och han med. Så jag antar att det är en tjej då
    Skoj. Då har man en av varje sen. hihi.
    Han kollade länge o vred fram o tbx och han tyckte tydligt att det var en tjej.
    Men som han sa. Inget är ju 100% igt.

Och ja jag betalade 1000kr.
    Lite dyrt. Visst. men blir inte billigare att åka till en annan stad o göra det heller för då kostar ju bensinen och tiden det tar.
    Och eftersom han är den enda i jkpg som gör det så får man ju allt betala det då om man vill veta

Just det ja. kan ju svara på min egen fråga jag ställdwe här innan. Han hade redskap till att göra på magen. Var jag som fattat fel eller nåt. För när jag var hos han innan en gång fattade jag det som att han bara hade utrustning för vul.

• darknightgirl
    Svar på #12
    BimBims Mamma skrev 2009-03-03 18:00:24 följande:
    Jag ändrade tiden imorrn till en tid idag. Så idag var vi där. Min man såg typ direkt att det var en tjej och han med. Så jag antar att det är en tjej då Skoj. Då har man en av varje sen. hihi. Han kollade länge o vred fram o tbx och han tyckte tydligt att det var en tjej. Men som han sa. Inget är ju 100% igt. Och ja jag betalade 1000kr. Lite dyrt. Visst. men blir inte billigare att åka till en annan stad o göra det heller för då kostar ju bensinen och tiden det tar. Och eftersom han är den enda i jkpg som gör det så får man ju allt betala det då om man vill veta
    betalade du 1000 kr för att få ett KANSKE???? herre jisses... jag fick samma svar gratis...
    vilken dålig stil.. skäms dom inte att ta så mycket?
    darknightgirl skrev 2009-03-03 18:20:38 följande:
    betalade du 1000 kr för att få ett KANSKE???? herre jisses... jag fick samma svar gratis...vilken dålig stil.. skäms dom inte att ta så mycket?
    Självklart var det inte ett "kanske" så.
    Utan både jag, min man o läkaren såg ju att det var en tjej. men han sa även att det finns en liten risk att det inte stämmer till100%. När det är tjej. Ser man en snopp är det ju 100 men ingen garanterar ju det när det är tjej. Men han sa att man klart o tydligt ser att det är en tjej.
    Ingen aning. Ring o fråga honom om han skäms?
    036-100566 är numret
    Jättebra för dig att du fick veta gratis. tyvärr säger de inget på rutin ul mm om det är tjej eller kille.
  • emeline

Bimbims mamma grattis! Kul att få en av varje!
    I Jönköping är de stenhårda på RUL  att inte säga  något och då får man ju betala!

Skönt att han verkade så sääker!

emeline skrev 2009-03-03 21:58:34 följande:
    Bimbims mamma grattis! Kul att få en av varje!I Jönköping är de stenhårda på RUL  att inte säga  något och då får man ju betala!Skönt att han verkade så sääker!
    Tack
    Ja de ska bli skoj!
    Precis. de är stenhårda. och nu har ALLA utom katzin slutat att göra köns ul pga debatterna om att vissa gör abort pga fel kön. det kommer nog bli hårdare i hela sverige nu.
  • Musungen
    BimBim o Knorrans Mamma skrev 2009-03-03 18:00:24 följande:
    Jag ändrade tiden imorrn till en tid idag. Så idag var vi där. Min man såg typ direkt att det var en tjej och han med. Så jag antar att det är en tjej då Skoj. Då har man en av varje sen. hihi. Han kollade länge o vred fram o tbx och han tyckte tydligt att det var en tjej. Men som han sa. Inget är ju 100% igt. Och ja jag betalade 1000kr. Lite dyrt. Visst. men blir inte billigare att åka till en annan stad o göra det heller för då kostar ju bensinen och tiden det tar. Och eftersom han är den enda i jkpg som gör det så får man ju allt betala det då om man vill veta

Men..i Jönköping får man veta nu j :) oj såg att det bar en gammal tråd! För övrigt om någon läser..tycker jag inte den är Tomas är spec. Seriös...
Svar på tråden Könsultraljud i Jönköping????