• Anonym

Någon med ev. förkalkning i bröstet?

Någon med förkalkning i bröstet? Visades med mammografi och ultraljud men en misslyckad provtagning pg av att den legade för långt i in och jag klarade ej av smärtan. Nu får jag vänta till maj för en ny mammografi och ev ópertion. Ska man måste vänta 5 månader i ovisshet och inte veta om man har förstadie till canser och tänk om förstadien visar sig att ha blivit canser på dessa månader. Läkaren sa att hon inte trode att det är canser utan en förkalkning och nu när jag läser på nätet så blir jag inte lugnar.....

• Svar på tråden Någon med ev. förkalkning i bröstet?
  • Anonym

Ingen som har förkalkning i bröstet?

• Anonym (nn)

haft förkalkningat i 30 år.men så många at d är omöljigt att göra 1 biopssi8.iofs. Jag är 50 plus

• Anonym (nn)

sry.Inte menat oroa swj,tvärtom

• Anonym

Anonym (nn) skrev 2009-01-20 22:30:10 följande:

haft förkalkningat i 30 år.men så många at d är omöljigt att göra 1 biopssi8.iofs. Jag är 50 plus
    Men hur vet läkarna att det är förkalkningar? Vad gör man åt det? Borde man inte få på andra ställen ochså?
  • Anonym

Nu har jag pratat med läkaren och fick veta att jag hade 1 i april som ingen informerat mig om och nu har jag fler. Förklarade åt henne att jag kan inte vänta till maj för en ny mammografi utan jag vill ta bort det nu eftersom hon inte kan säga till 100% att det inte är förstadie till canser.

Svar på tråden Någon med ev. förkalkning i bröstet?