• Andalusien

Svart att hitta jobb för icke svensktalande?

Hej!

Jag undrar om nagon har en aning om
    hur svart det aer att fa jobb i Sverige om man inte talar svenska (bara nagra fa ord)?Bor utomlands sedan 6 ar tilbaka men vill nu flytta hem till Sverige med min spansk-australiensiske man (han talar med andra ord engelska och spanska).Han aer datakunnig, lang erfarenhet fran branschen men ej avslutad utbildning. Han kan dock taenka sig att jobba med vad som helst, i början iallfall. Nagon som har nagot tips pa vad for typ av jobb han skulle kunna söka?

• Svar på tråden Svart att hitta jobb för icke svensktalande?
  • Tecken

Personlig assistent åt spansk-/engelsktalande brukare.

• Kathryn

Min man jobbar med att sanera klotter och han talar mest engelska. Det är ett ok jobb med ok lön. Jobbar i Stockholm för ISS trafficare.

• Minifer

Andalusien skrev 2009-01-20 14:14:07 följande:

Hej! Jag undrar om nagon har en aning om hur svart det aer att fa jobb i Sverige om man inte talar svenska (bara nagra fa ord)?Bor utomlands sedan 6 ar tilbaka men vill nu flytta hem till Sverige med min spansk-australiensiske man (han talar med andra ord engelska och spanska).Han aer datakunnig, lang erfarenhet fran branschen men ej avslutad utbildning. Han kan dock taenka sig att jobba med vad som helst, i början iallfall. Nagon som har nagot tips pa vad for typ av jobb han skulle kunna söka?
    Dataspelsbranchen? Företaget jag jobbade på skedde all kommunikation på engelska, då det var hur många nationalitete som helst som jobbade där. Och kunskap är viktigare än utbildning
  • Andalusien

Tack for tipsen! Personlig assistent hade ju varit toppen. Klottersanering ska vi ocksa kolla. Fler tips?

• Andalusien

Intressant om dataspelsbranschen, vet i och for sig inte om min man aer sa duktig pa just det (han är dock vaeldigt duktig pa att SPELA dataspel).

• Andalusien

Översaettare eller tolk engelska-spanska? Det kan det vael inte finnas sa stor efterfragan pa i Sverige?

• Minifer

Andalusien skrev 2009-01-20 14:44:32 följande:

Intressant om dataspelsbranschen, vet i och for sig inte om min man aer sa duktig pa just det (han är dock vaeldigt duktig pa att SPELA dataspel).
    Jag jobbade som speltestare :) Jag är heelt outbildad=)
  • Andalusien

Oj, spelTESTARE, det hade nog varit drömjobbet för min man, hehe. Du har inte lust att berätta vad företaget hette?

• Carbonmamma

Hej!

Finns nog en del jobb, du kan ju alltid vända dig (eller han rättare sagt) de stora bemanningsföretagen, Manpower och Poolia, de jobbar mycket med ex Ericsson och Astra som anställer många engelsktalande. Viktigt är bara att han har ett bra och välskrivet cv med sig! (Arbetar själv på ett av de stora bemanningsföretagen så jag vet!) ;) Lycka till!

Svar på tråden Svart att hitta jobb för icke svensktalande?