• Solen73

Vad är det för konstiga utslag jag fått????

De kommer och går på överkroppen. De ser ut ungefär som stora myggbett men kan vara lite avlånga i formen eller runda också. De kliar men inte som myggbett och det blir rött. De försvinner ganska snabbt och sen dyker de upp på nåt annat ställe. Jag har haft utslagen på bröstet, nästan i armhålan och på sidan nedanför armhålan.
    Jag börjar bli lite orolig. Vad kan det här va för nåt?

• Svar på tråden Vad är det för konstiga utslag jag fått????
  • Spökpappan

Käkar du någon medicin som du inte tål kanske?... Deodorant?.. Tvål?..Ost?..

• Julutzi

Låter som nässelutslag.......

♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • Tecken

Låter som nässelutslag. Ingenting att vara orolig för. Men du kan ju kontakta din vårdcentral (som i bästa fall erbjuder pricktest). Jag har haft nässelutslag i flera år, aldrig blivit erbjuden utredning.

• Julutzi

Bytt tvättmedel??

• qattla

Lusbett? Hade såna i massor för några år sen och gick till läkaren. Han sa att det var bett från löss. Troligen huslus (vägglus).

Gå til läkaren och be honom titta och kanske göra ett pricktest om han inte kan se direkt vad det är.

• lovemyboys

Har du märkt att det kommer i samband med ansträngning av nått slag???

Låter som nässelutslag....

Familjen KALOW....min alles egen..
  • qattla

nässelutslag är väl inte som myggbett? De brukar vara betydligt bredare och knöligare.

• Spökpappan

Tecken skrev 2009-01-20 14:17:08 följande:

Låter som nässelutslag. Ingenting att vara orolig för. Men du kan ju kontakta din vårdcentral (som i bästa fall erbjuder pricktest). Jag har haft nässelutslag i flera år, aldrig blivit erbjuden utredning.
    Klart man ska vara orolig för nässelutslag. Det kan bero på vad som helst, t ex medicin man inte tål.. och då är det bra om man kollar upp det så du inte blir värre.
  • Tecken
    Svar på #8
    Jag har kollat upp mina. Kom till VC, och där tog det stopp. De tyckte inte man skulle pricktesta, eftersom det är så sällan man finner orsaken till nässelutslag. Jag fick recept på lite avsvällande bara, "ifall halsen skulle svullna upp". Jaha. Tack.
  • Solen73

ja, det är klart det kan vara lusbett...uschh men jag har ju bara det på överkroppen. Nässelutslag kan det ju också vara, måste läsa lite med om det. Jag äter ingen medicin så det kan jag utesluta i alla fall.

• qattla
    Solen73 skrev 2009-01-20 14:34:47 följande:
    ja, det är klart det kan vara lusbett...uschh men jag har ju bara det på överkroppen. Nässelutslag kan det ju också vara, måste läsa lite med om det. Jag äter ingen medicin så det kan jag utesluta i alla fall.
    Jag hade lusbetten bara på benen.

De sätter sig där det är som varmast och tunnast hud.
  • Solen73

när jag hade hund fick jag lusbett men det kliade mer än det här gör. Läste lite om nässelutslag. Det stod att det var starkt kliande men det kanske kan vara individuellt. Men annars stämde det rätt bra. Får hoppas att det går över. Har varit förkyld i över 1 vecka, kanske har ett samband.

• Julutzi
    Solen73 skrev 2009-01-20 14:43:36 följande:
    när jag hade hund fick jag lusbett men det kliade mer än det här gör. Läste lite om nässelutslag. Det stod att det var starkt kliande men det kanske kan vara individuellt. Men annars stämde det rätt bra. Får hoppas att det går över. Har varit förkyld i över 1 vecka, kanske har ett samband.
    Mina nässelutslag kliar nästan aldrig.... Jag får de varje gång jag bir varm.....
Svar på tråden Vad är det för konstiga utslag jag fått????