• Anonym (:-()

Fylleångest... efter flera år....

Sitter här med två små barn och är för tillfället mammaledig. Jag är välutbildad och allt ser bra ut utåt men jag som många andra hade några stökiga år som där kring gymnasietiden då jag festade mkt. När som helst på dygnet kommer värsta ångestattacken från den tiden, saker jag gjort som jag inte tänkt på på länge. Har det jättejobbigt, ville bara skriva av mig. Hur komma ur denna onda cirkel?

• Svar på tråden Fylleångest... efter flera år....
  • malin21

ts,, gjort e gjort..
    förlåt dig själv
    man måste vara ung å dum , för att bli gammal å klok

å du kan ju bara tänka hur kloka vi snart är

• Birgitta2

Sånt där kan jag tänka ibland också och få ångest. Och jag är 50+!

Som malin21 skriver: förlåt dig själv. Alla gör faktiskt dumheter som man skäms över, som är pinsamma och som man tror att folk aldrig i livet kommer glömma. Men det gör dom! De har annat att tänka på än dina tabbar.

Gå vidare.

Tack, ja man lär väl sig av sina misstag. Det är sant

Birgitta2 skrev 2009-01-20 15:20:16 följande:

Sånt där kan jag tänka ibland också och få ångest. Och jag är 50+!Som malin21 skriver: förlåt dig själv. Alla gör faktiskt dumheter som man skäms över, som är pinsamma och som man tror att folk aldrig i livet kommer glömma. Men det gör dom! De har annat att tänka på än dina tabbar.Gå vidare.
    Det är sant, det är ju inte så att man går och tänker på vad andra har gjort för flera år sen.
  • malin21

Anonym ( ) skrev 2009-01-20 15:23:42 följande:

Birgitta2 skrev 2009-01-20 15:20:16 följande:
    Det är sant, det är ju inte så att man går och tänker på vad andra har gjort för flera år sen.
    nää inte gör du det...
    det e ingen som tar sig tid med att tänka å dömma dig än idag , för saker som hände då!!
    då har dom inget liv

malin21 skrev 2009-01-20 15:26:03 följande:

Anonym ( ) skrev 2009-01-20 15:23:42 följande:
    nää inte gör du det...det e ingen som tar sig tid med att tänka å dömma dig än idag , för saker som hände då!!då har dom inget liv
    Jag hånglade och höll på med några killar ur samma gäng och under en rätt kort tidsperiod, vilket jag givetvis ångrade jättemkt, det fick jag faktiskt höra av en kille några år senare och det var väldigt jobbigt. Undrar om han skulle säga ngt om han träffade mig idag? Sedan är jag lärare och är livrädd att hamna få elever vars föräldrar kände mig under denna tid ... lite ångestfylld tanke jag har. Jag vet att jag egentligen inte gjort så jättehemska saker i jämförelse med många men det känns inte bra.

Hamna ska bort

• Anonym (här med!)

Jag kan också få ångest för saker som hände förra helgen, och även för fem år sedan!

Men sen tänker jag såhär, ingen bryr sig väl om mina missar! Dom har nog med att tänka på sina egna... ;)

malin21 skrev 2009-01-20 15:33:56 följande:

men ts.. dom du pratar om.. va dom guds bästa barn??
    Nej, de var de ju verkligen inte. Men den här skillnaden att det är status för en kille att vara "lösaktig" och tjejer är slampiga om de har ett lika beteende. Så är det ju faktiskt i samhället, tragiskt men sant.

Anonym (här med!) skrev 2009-01-20 15:33:38 följande:

Jag kan också få ångest för saker som hände förra helgen, och även för fem år sedan! Men sen tänker jag såhär, ingen bryr sig väl om mina missar! Dom har nog med att tänka på sina egna... ;)
    Jag tror det hör till det normala, men jag får sådana hjärnspöken så därför undviker jag att festa, kanske 3-4 ggr per år bara nu för tiden.
  • malin21

joo ts det e sant..
    men inget dom skulle prata med sina barn om.. dom skämms nog mycket...
    sen vill säkert dom oxå lägga mycket bakom sig..

låt ej detta ta mer av din tid, å tankar ts

malin21 skrev 2009-01-20 15:42:53 följande:

joo ts det e sant..men inget dom skulle prata med sina barn om.. dom skämms nog mycket...sen vill säkert dom oxå lägga mycket bakom sig..låt ej detta ta mer av din tid, å tankar ts
    Tack för dina råd, och för att du lyssnade, nä det är nog bara att inte lägga mer energi på det och gå vidare. Alla har vi våra "skelett i garderoben".
Svar på tråden Fylleångest... efter flera år....