Disneyland Paris eller Legoland?
Mina barn är 4 och 6 år.
VIlken park tror ni passar dem bäst Disneyland Paris eller Legoland? Vilka är era erfarenheter av dessa ställen?
Mina barn är 4 och 6 år.
VIlken park tror ni passar dem bäst Disneyland Paris eller Legoland? Vilka är era erfarenheter av dessa ställen?
Disneyland Paris, men jag skulle nog väntat ca 2 år så barnen verkligen kunde testa saker där och komma ihåg. (Jag vet, vissa kommer ihåg saker som hände sin egen förlossning men inte alla).
Legoland är konon för barnen i den åldern!!! Finns mycket för de båda att göra och de uppskattar legoland båda två förmodligen. Finns karuseller osv som passar båda åldrarna och er vuxna! Vi var där när äldsta killen var runt 6 och vi hade jätteskoj! Vi var där under lågsäsong i september vilket gjorde att vi hade parken för oss själva nästan!!
Inga längre köer till något..
Disneyland hade jag nog väntat nått år till med, vi var där för två år sen och då var äldsta killen 8 och lillkillen 1. Det var lagom för äldsta killen och inte mycket alls för lillkillen, jag blev lite besviken på Eurodisney var inte alls som man trott. Var lite grejer att göra lång emellan och långa köer, timslånga på de populära attraktionerna. då åkte vi ändå innan den europeiska semestern börjar!!
Säger samma sak! Legoland eller varför inte Skara Sommarland med lite mer åkattraktioner OCH bad?
Vänta hellre till barnen är runt 11-12år innan ni åker till Disneyland Paris, då det är en del stora och häftiga åkattraktioner som barn gärna vill åka, men inte får.
Skara sommarland är oxå toppen för barn i de åldrarna och som sagt där finns det bad oxå! Jättebra ställe att åka till i slutet på augusti början på september, vi var där i augusti och även där hade vi parken för oss själva nästan så vi slapp allt vad köer hette till alla attraktioner!!
Mina barn var på Legoland i somras (då var de 4 resp snart 7 år gamla) och de tyckte att det var jättekul där. Perfekt för deras ålder!
Legoland i somras var perfekt för 4 +6åring, det fanns massor att göra.
Å andra sidan har jag tänkt att de kanske uppskattar sgaofigurerna på DisneyL. som mest när de är runt 4-6 och inte så mycket när de blir större......
just nu är det väldigt dyrt i Danmark men det kan ju ändra sig ca 150 svenska kronor för 100 danska så 1000 danska kr är 1500 sv kr
Vi har varit på båda ställerna och om du ska åka nu i sommar är Legoland det ställe som dina barn kommer att ha mest behållning av.
Ett tips, åk i augusti, när lågsäsongen börjat. Behagligt med folk och de rear ut massor av lego! Lego hade, då i alla fall, fabriksutförsäljning i en lagerlokal mitt ute på en äng. Det fanns bara en mycket liten, handskriven, skylt som var mycket lätt att missa! Vi hade bagageluckan full med lego inför julen när vi åkte hem!
Disneyland är bättre för lite äldre barn. Vi var där i aug 2006 (undvik aug om ni ska dit, då har syd- och mellaneuropa semester!)och då va vår son 11 år. Hans kusiner, 12,10 och 2 år va också med och minstingen hade inte mycket att göra.
Disneyland består av två parker, eller kanske fler nu, vet att det pratades om att det skulle byggas ytterligare en. Disney studios är helt klart för äldre barn, sonen och de äldre kusinerna var nästan för "små" för att tycka att det var kul.
Själva Disneyland (huvudparken) består av olika temaområden och det är bara ett som är anpassat för små barn. De andra delarnas karuseller/åkatraktioner är för större barn och vuxna.
Mer info och karta över parken finns här:
www.disneylandparis.se/index.xhtml