• Matillin

mensa iq-test !!

Dags för ett till IQ-test!!

Det här är Mensas testprov, klarar man deras testprov så får man ansöka om att göra det riktiga där man kan kvalificera in sig som medlem i Mensa.

Tar bara 10 minuter, och det är den tiden man har på sig att besvara 24 frågor.
    Fastnar man på någon fråga kan man hoppa vidare till nästa.

Se till att ha tyst omkring er nu, inga bebisar i knät och sånt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 16:27
    www.mensa.se/index.php&task=view&id=138&Itemid=51

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden mensa iq-test !!
  • Strumpläst83
    Matillin skrev 2009-01-20 16:00:48 följande:
    Det här är Mensas testprov, klarar man deras testprov så får man ansöka om att göra det riktiga där man kan kvalificera in sig som medlem i Mensa.
    Man får göra det riktiga ändå....
    Inled mig icke i frestelse, jag hittar själv
  • Strumpläst83

Jag fick full pott och det står att man då har en IQ på "126 eller mer" så svarsalternativen är ju inte helt röstningsbara om man går efter det testet.

Inled mig icke i frestelse, jag hittar själv
  • trollprinsessan

*S* jag fick 116...

Detta motsvarar 85:e percentilen, dvs 85% av befolkningen har en IQ mindre än 116.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Sannolikheten att du kvalificerar dig för medlemskap i Mensa är liten.

well.. jag är rätt så nöjd..
    Gjorde ett liknande test för ett bra tag sedan.. (oxå på nätet fast inte på mensas sida) ... då låg jag strax under 127 ... och man behövde 131 för att nå upp i Mensa... Som det står.. ett nätbaserat test är inte helt tillförlitligt!...
    Eller så har jag blivit mer korkad de senaste månaderna..

• Minifer

Jag hade typ 132 när jag gjorde det för något år sedan och blev helt nöjd för att jag kom över spärren. Dock sjukt besviken när jag insåg att det kostar pengar att vara med i Mensa! Typiskt :D

• Musslan

Jag fick alla rätt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Smiley911

Fick alla rätt men är ändå inte särskilt smart. IQ-test visar ju bara hur bra man är på att göra just... IQ-test.

• Qonos

alla rätt.. dvs 126 eller mer.. förstår inte hur folk kan fyllt i de två sista alternativen på undersökningen ;)

• Matillin
    Smiley911 skrev 2009-01-20 16:25:36 följande:
    Fick alla rätt men är ändå inte särskilt smart. IQ-test visar ju bara hur bra man är på att göra just... IQ-test.
    hur menar du då?

I min andra omröstning med iq-test från illusterad vetenskap menade folk på att det testet inte var ett riktigt iq eftersom det även fanns med ordförståelse och grundmatte?
    Dom skrev att den här typen av tester som mensa har där man ska lista ut vilka figurer som fattas visar vilken intelligens man har?
Svar på tråden mensa iq-test !!