• Mi Vida

Ni som känner till Flatås ( Högsbo ) i Göteborg!

Vi har tittat på en lägenhet i Flatås i norra Högsbo idag och undrar nu lite om hur området är.
    Vi har en dotter på snart sju månader så vi vill gärna att det ska kännas tryggt där vi ska bo.
    Så allt ni vet , bra som dåligt.
    Tacksam för alla svar

• Svar på tråden Ni som känner till Flatås ( Högsbo ) i Göteborg!
  • Fröken perfekt

Helt ok, lite trist område men inte hört något ofördelaktigt om det i övrigt

• Mi Vida

ok! tack för svar Kan hålla med om att det är lite trist..

• Majsan70

Må hända lite trist, men supernära till både Slottskogen o fina Ruddalen. Frölunda Torg nära till hands o flera bra dagis.

• Mi Vida

Ja det är ju skönt med nära till slottskogen Speciellt på sommaren! Bra dagis är viktigt!
    Vet du nåt speciellt dagis som du har hört är bra just där?

• Labonina

Bodde där i 2 år och trivdes bra. Ligger lite tråkigt nära vägen, men ändå nära naturområden och stan och shopping. Även Änggårdsbergen är väldigt nära, stort och superfint naturreservat, perfekt att jogga i om mna gillar det.
    Och det kändes absolut inte otryggt, även om jag senare bott på andra ställen jag gillat bättre.

• Mi Vida

Nej det är ju just det att man vill kunna gå ut på kvällen utan att känna sig otrygg..Just nu bor vi i Gamlestan å här är det väl sisådär med det..

• Majsan70
    Mi Vida skrev 2009-01-20 17:35:34 följande:
    Ja det är ju skönt med nära till slottskogen Speciellt på sommaren! Bra dagis är viktigt! Vet du nåt speciellt dagis som du har hört är bra just där?
    Nä jag vet inget specifikt med de dagisen, utan har kompisar som haft på de olika o alla har vart nöjda.
  • Mi Vida

Vi bestämde oss för lägenheten
    Nån mer som känner till området? kul att höra lite..

• Calazirya

Vi bor i Högsbo och trivs jätte bra.

Känner mig inte alls otrygg när jag är ute med hunden på kvällarna ( som jag lätt kunde göra när jag bodde i Majorna ).

Nära till det mesta, men ändå inte mitt i smeten..

Svar på tråden Ni som känner till Flatås ( Högsbo ) i Göteborg!