• smc

Babysemp 1 i storpack?

Ja, som rubriken lyder. Finns Babysemp 1 i storpack? Jag ger bara ersättning till en nu stor tremånaders kille och det börjar bli riktigt dyrt...

• Svar på tråden Babysemp 1 i storpack?
  • Casper och Novas mamma
    smc skrev 2009-01-20 19:37:17 följande:
    Ja, som rubriken lyder. Finns Babysemp 1 i storpack? Jag ger bara ersättning till en nu stor tremånaders kille och det börjar bli riktigt dyrt...
    nix tror inte det finns!Letade oxå efte storpack för några månader sen!
    Casper och Nova
  • SandramedS

Heej!
    Min son blev 3 mån i fredags (16e) och idag har jag börjat blanda in babysemp 2 med 1an för att sen kunna gå över helt till storpacket som bara finns att köpa från 2an. Den är från 4 mån men det var ingen fara eller så sa min bvc sköterska idag när jag frågade om det var ok. =)

kram hej

• Carmens älsklingar

Jaa jag håller med,det blir ganska dyrt..
    Jag har precis bytt från Baby semp 1 till NAN 1 eftersom att jag inte hittat babysemp1 stor pack..
    Hittills har det gått ganska bra..=)

• smc

Okej, min fyller ju tre månader den 25:e så jag skall höra med min bvc om att blanda 1 och 2. Vilka butiker brukar ha storpacket?

• Lövstaäng
    Svar på #4
    Vi kör Babysemp 2 i "storpack". Finns så att det blir 12 liter i en kartong... Bättre än ettan i alla fall. Vi köper den på Coop Forum, kostar 135 kr så det blir ju rätt stor skillnad i längden..
  • Eve88

Finns tyvärr inte i större förpackning. Bara babysemp 2. Men Babysemp 2 är från 4 månader. Jag har gett erstättning från när min son var en vecka gammal och då fick han babysemp 1 sen när han var 4 månader och en vecka så började jag med bebysemp 2. Jag tycker inte man ska börja med babysemp 2 om bebisen är bara 3 månader gammal. Det är värt att lägga mer pengar, så bebisen får i det den ska få. Men som sagt man bestämmer själv om sitt eget barn. Men jag skulle aldrig ge tidigare.

Svar på tråden Babysemp 1 i storpack?