• Hannah74

London till helgen, vad inte missa?

Ska göra nåt mysigt med mannen för första gången på länge, vi ska till London i helgen. vad får vi inte missa?

Bra affärer som är prisvärda?
    Någon god mysig restaurang?
    Tips mottages gärna!

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april får han en lillasyster!
  • Svar på tråden London till helgen, vad inte missa?
  • Tattyn

Harrods får man ju bara inte missa när man är i London, absolut inte billigt eller prisvärt, men helt underbart. Deras food halls har en hel del mumsigt

På oxford street hittar du ALLT, inklusive merparten av stans befolkning..samtidigt, alltid tokmycket folk, men där finns också allt som sagt.

Ett besök på Hamley´s för lite grejjer till barnen är ju ett måste, en leksaks affär i 5 våningar på Regent´s street.

I West end huserar alla teatrar, det är Londons motsvarighet till New Yorks Broadway, där finns även gott om små mysiga restauranger och caféer.

Covent garden är jättemysigt, fullt ed små trevliga butiker och matställen.

London Eye, det gigantiska pariserhjulet, men se till att det är fint väder om ni ska upp i det, så kan ni se upp till 4 mil bort.

Vill ni gå på bio är det till Leicester square ni ska bege er, där ligger biograferna tätt runt det lilla torget.

Jag älskar historia så ingen London resa är komplett utan ett besök till Towern och Tower bridge.

En jättebra sida där man kan "vandra" runt på Londons mest populära gator är:
    www.streetsensation.co.uk/

Ha så kul och var beredd på att förälska dig totalt i staden

• mammamaria

Prisvärd affär: Primark. Finns på Oxfordstreet (nån stans långt upp mot Marble Arch) men är det helg så är det knökfullt med folk. Prova annars den i Hammersmith (Tunnelb. Hammersmith). Tokbillig affär med kläder, väskor, skor etc. Blandad kvalité.

Har hört att ett JÄTTEstort köpcenter öppnat i Shepherds Bush ( Tunnelb. Shepherd´s Bush, röd linje helst, närmast köpcentret) Har ej varit där, men det ska vara enormt.

Som Tattyn skrev, Leicester Sq. för bio, då helst Prince Charles för min del, bio från 1 pund och sing-a-long bio, mysig biograf. www.princecharlescinema.com

Trevlig resa!

• Zixi

Borough Market har öppet på helgen, du får goggla för mer info. Det är en gigantisk matmarknad där man kan provsmaka det mesta, rekomenderar verkligen.

Camden är spännande om ni är lite äventyrliga, men håll er en bit utanför de turistiga områdena.

Tate Modern och Tekniska museet är bra utflyktmål om det regnar.

Hoppas ni får en trevlig helg, jag älskar London!

• Pyff

Åk till marknaden i Notting Hill på Portobello road, den är på lördagar. Passa då för sjutton på att besöka restaurang Luna Rossa, den ligger på en parallellgata till Portobello road ganska långt ner....... Åt den godaste pasta jag ätit i hela mitt liv där för ett par månader sedan!!
    Primark på Oxford street har som sagt jäkligt billiga kläder, mycket skräp men en del klipp.

• Tjoflöjt

Och som vanligt tjatar jag på om ekorrarna i Hyde Park. Köp med er lite nötter och mata, det är helt fantastiskt!

Och jag rekommenderar också Primark, om ni har gott om tid.

• Tant Green

Vi var där en långhelg i början av december och försökte klämma in så mycket som möjligt Det jag inte tycker är nödvändigt om man inte har gott om tid är Oxford Street, det är mest samma affärer som hemma. Men Portobello Road är kul (vi var inte där på lördagen när det är marknad). Vi var på Fortnum & Mason istället för Harrods Food hall.

Det gigantiska köpcentrumet (Westfield, uk.westfield.com/london) var vi till på fredagkvällen, de har öppet till kl.22 och på kvällen var det inte speciellt mycket folk som det tydligen kan vara annars...

• Thursday

Jag tycker det är roligt att äta på Yo! Sushi som är ett kaiten-ställe, d.v.s. genom lokalen går ett löpande band som man sitter bredvid och så står det kockar och lägger på fat efter fat med olika sushibitar och annan mat och så plockar man faten allteftersom och betalar i slutänden för antal fat i de olika prisklasserna.

Var beredda på att sevärdheterna är snordyra och köerna långa, betalade nog över 15 pund för Towern sist jag var där. Man kan dock ofta boka online om man bestämmer sig i förväg vart man vill gå och när.

• Hannah74

Tack så jättemycket! Mkt bra tips Har skrivit it alla nu och ska ta med. hade jag inte varit gravid så hade det ju varit mer lättplanerat med många pubbesök

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april får han en lillasyster!
Svar på tråden London till helgen, vad inte missa?