• Nynne

VAB:a halvdagar?

Vi har såna jobb att vi kan kombinera förmiddagsarbete och eftermiddagsarbete. Jag arbetar bara förmiddag dvs till lunch eller eftermiddag dvs efter 14 och min man har vanliga arbetstider 7-16. Kan man ta ut VAB för halvdag, t.ex. om min man är hemma till lunch då jag jobbat klart och han då jobba halvdag? Eller måste man ta ut VAB för hel dag?

• Svar på tråden VAB:a halvdagar?
  • Dixie

nej, du kan ta VAB halv dag, tror även man kan ta 1/4 dag

• modestyonly

Ja man kan ta ut delar av dagen! Vi gör ofta så, eftersom jag jobbar oregelbundet, då går min särbo och jobbar på morgonen, går hem tidigt och jag kommer lite senare till mitt kvällspass!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • Nynne

Åh, perfekt. Jag misstänkte det eftersom det väl är s.k. tillfällig föräldrapenning? Det är ju dumt att behöva ta ut heldag om man bara behöver avstå från arbete ett par timmar.

• pesonen

Men om du jobbar enbart förmiddagar, kan du väl inte ta vab på eftermiddagen?

Nä, nu är det nog jag som är trötter. Du menar förstås att det är din man som ska ta ut halvdag. Trodde först att du menade att du skulle jobba din förmiddag, för att sedan ta ut resten i vab, fastän du inte vab:ar på riktigt.

Visst kan man ta ut delar av vab. 1/1, 1/2, 1/4

• Nynne

pesonen: visst är det maken som tar ut VAB på förmiddagen o jobbar eftermiddagen. Jag tar inte ut VAB alls :D

• pesonen

Hjärnan hängde inte riktigt med först och ärlig som jag var, lät jag det förstskrivna stå kvar Med en förklaring såklart! Måste sova. Hehe.

Svar på tråden VAB:a halvdagar?