• Anonym (M)

försöker bli gravid? hur gör ni efter sex?

som rubriken, hur gör ni efter sex?

springer ni på toa direkt?
    går ni runt på händer en timme?
    ligger ni kvar i sängen eller hur gör ni??

jag försöker ligga ganska still ett tag efter, inbillar mig att det ska hjälpa men efter 6 månaders försök börjar man undra, kanske dags att lära sig gå på händer???

• Svar på tråden försöker bli gravid? hur gör ni efter sex?
  • Anonym

oj ofta ska man nog köra. och ligg kvar en stund i sängen men du måste ju kissa det kan ju bli UVI om man inte gör det, inte skönt.

• Anonym (Lina)

Tror inte de spelar någon roll. Jag började också fundera efter 6 månader. Men vips på 7:e gick det vägen och vi fick ett plus!

Lycka till!

• Anonym

jag ligger kvar 5-10 minuter men jag tror inte det har någon betydelse. ingen större iaf.

Vi har försökt 3 månader nu och det händer ändå inget fast jag ligger kvar.

• Barbabok

Du kan göra vad du vill efteråt, det påverkar inte chansen att bli gravid. För att undvika strul med risk för UVI osv bör du kissa. Spermierna som är levande och pigga simmar iväg direkt och det som kommer ut är defekta, sjuka, döda icke befruktningsdugliga spermier samt själva sädesvätskan, inget att spara på därinne alltså.

När man gör insemination som jag gjort får man spermier insprutade och därefter hoppar man av britsen och åker hem direkt (finns säkert variationer men..), funkade finfint

Jag är med parvel
  • Anonym

Gjorde som vanligt, gick upp och kissade efteråt, blev gravid på första försöket båda gångerna!

• Anonym (E)

Springer och kissar direkt. Vi hade sex 2 gånger under oktober månad, i november plussa jag.

Tänk dig ett glas med fil. När du häller ut filen finns ändå fil kvar i glaset. Samma är det med dig, fast då är det sperma det handlar om. Så du behöver inte ligga var i sängen, finns ingen mening med det.

• Anonym (nattsudd)

oh ja.. som alltid ligger med sperman kvar i musen över natten.. hehe, inga resultat ha de gett heller.. kanske borde sluta upp med det med tanke på UVI riskerna =D

• Anonym

Anonym (E) skrev 2009-01-21 11:29:27 följande:

Springer och kissar direkt. Vi hade sex 2 gånger under oktober månad, i november plussa jag.Tänk dig ett glas med fil. När du häller ut filen finns ändå fil kvar i glaset. Samma är det med dig, fast då är det sperma det handlar om. Så du behöver inte ligga var i sängen, finns ingen mening med det.
    Du var mig imponernade pedagogisk,är du lärare?
  • Anonym (E)

Anonym skrev 2009-01-21 16:06:45 följande:

Anonym (E) skrev 2009-01-21 11:29:27 följande:
    Du var mig imponernade pedagogisk, är du lärare?
    Nej, det är jag inte. Däremot en (snart) 21-åring som vikarierar på förskolor vid behov.

Om filen i glaset har jag läst om här på fl i olika trådar, och likadant fungerar det ju med sperman. Så det är inget jag själv kommit på..
  • Anonym (äntligen)

När jag var uppe och kissade på natten så vart jag inte gravid men när jag "sparade" sperman inne så tog det knappt ens en månad innan jag plussade. :)

• Anonym

Ett tips är att du får orgasm EFTER det har gått för din partner...det hjälper spermierna på traven och de får en extra skjuts till ägget. Har fungerat för mig...

• paddanpuff

Det funkar så här..
    Häll fil i ett glas o vänd det upp och ner, det som stannar kvar i glaset är det som ska vara där typ...
    Samma sak e det med spermierna.
    Känns det bättre så ligg kvar en stund ändå, det kan ju vara ganska skönt efteråt iaf

• Anonym

det spelar ingen roll om du springer upp på en gång. eller ligger kvar en stund.

vi försökte i tre år. i princip nästan alla gånger låg jag kvar i sängen med rumpan upp i vädret. låg så ganska länge faktiskt.
    fast förra gångerna vi hade sex. låg jag kvar i sängen en liten stund. sen gick jag till badrummet och ganska mycket rann ut. och vad hände? Jo jag blev gravid!!!!

Svar på tråden försöker bli gravid? hur gör ni efter sex?