• sandbacken

Nån som testat Lactal?

Jag har haft sveda och lite kliningar i underlivet i 2 veckor nu, har testat pevaryl vagitorier blev bara värre köpte salvan då dämpade det lite. Sen några dagar har jag använt filmjölk då känns det bättre,har läst lite om Lactal så jag funderar på att köpa det? Någon som testat? Jag står inte ut med svedan längre, får väl ringa läkare snart, men vill inte gå dit.

• Svar på tråden Nån som testat Lactal?
  • ingensignatur

lactal har funkat jättebra för mig när pevarylen inte gjort d.. uppenbarligen har jag inte så mycket svamp utan mer obalans som de så fint heter =) Testa lactal, men om de inte funkar heller måste du nog gå till doktorn ändå...

• skypigveon

Lactal funkar skitbra när man inte har svamp...

• Celiine

Jag tycker nog att lactal funkar bra. Det tar inte bort svampinfektionen, i alla fall inte på mig, men har man "bara" obalans är det ett bra medel.
    I och för sig kanske infektionen kan ge sig om man är ihärdig med sitt lactalande, men man är ju sällan på humör för att vara ihärdig när det känns som att hela underlivet håller på att brinna upp!

Lactal är lite rinnigt, så om du inte vill ha kladdiga lakan är ett tips att sova med trosor på. Å andra sidan ska man ju lufta så man kanske får köra en extra tvätt istället!

Ett annat tips är att dricka molkosan. Det smakar illa och det luktar ännu värre, men för mig har det funkat superbra för att förebygga svampinfektioner.

Förresten, om du går till en doktor, se till att du får diflucan utskrivet. En medicin som faktiskt fungerar, till skillnad från pevaryl o.dyl.

• elision

jag brukar använda lactal när jag känner mig läskig där nere, tycker att det funkar kanon =)9...tar det på kvällen så att det inte rinner ut direkt...och så har jag trosskydd

Svar på tråden Nån som testat Lactal?