• nr 1

tvätta håret

Hej

har en tjej på 8 mån som börjar få mer hår nu, vi har bara badat henne i olja än så länge men nu börjar det bli lite mer kladd med mat i håret m.m så det känns inte som att det abra blir rent med vatten. Vad använder ni som tvättar era barns hår, finns det barnshampoo? eller använder ni tvål?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden tvätta håret
  • MickisW

Barnschampoo och Lactacyd använder vi.

• t h o w e
    nr 1 skrev 2009-01-21 09:03:38 följande:
    Hejhar en tjej på 8 mån som börjar få mer hår nu, vi har bara badat henne i olja än så länge men nu börjar det bli lite mer kladd med mat i håret m.m så det känns inte som att det abra blir rent med vatten. Vad använder ni som tvättar era barns hår, finns det barnshampoo? eller använder ni tvål? Tacksam för svar!
    vi använder natusans top to toe till vår kille på 9 månader!
  • Shaun the sheep

Hej!

Till min son som är lite äldre (18 mån) så använder vi Änglamarks parfymfria barnschampoo och sen en moussetvål från apoteket, också den för barn :)

• Anna Svenssonliv

ja barnschampo finns på apoteket. vuxenschampo är för starkt för barnens hårbotten.

min dotter är 10 mån o jag tycker det räcker bra med vatten att tvätta med. när håret blir längre kanske det behövs lite balsam på topparna för att kunna reda ut det, fast å anra sidan planerar jag hålla hennes hår ganska kort.

schampo kommer jag börja använa när hennes hårbotten börjar kännas ofräsch, när nu det blir. o då blir det naturligt giftfritt schampo från tex lush

• nr 1

tack ni som svarat, får köpa något av dessa och prova.

• Medved

vi använder mousse schampo och tvål ifrån Aco på apoteket..funkar bra!

• goabarn77

När är det ok att använda barnschampo? Min tvåmånaderstjej är född med mycket hår och det blir ju fett av barnoljan i badvattnet. Hoppas det är ok att ställa frågan här... =)

nr 1 skrev 2009-01-21 09:03:38 följande:

Hejhar en tjej på 8 mån som börjar få mer hår nu, vi har bara badat henne i olja än så länge men nu börjar det bli lite mer kladd med mat i håret m.m så det känns inte som att det abra blir rent med vatten. Vad använder ni som tvättar era barns hår, finns det barnshampoo? eller använder ni tvål? Tacksam för svar!
  • soff82
    goabarn77 skrev 2009-01-21 12:14:36 följande:
    Har också en tjej med MYCKET hår, vi började använda milt babyshampo redan vid första badet. Hittade ett som var mer som skum som man pumpade ut, minns ej märket. Men det har fungerat jättebra och tar bort det feta från håret, efter några dagar ser de nästan blött ut för det blir så stripigt. Jag tror det blir så fett för att hon svettas lite under mössan ibland.
Svar på tråden tvätta håret