• vikkis

Åka utomlands med 6 åring nui januari...vart?

Jag tänkte åka utomlands med min snart sjuåriga son. Bara han och jag. Så lillsyrran och pappan får stanna hemma. Vi behöver nog lite tid tillsammans eftersom lillsyrran får väldigt mycket uppmärksamhet hemma.
    Vill ha tips på varma mysiga ställen man kan åka till NU i januari/februari. Inte Asien eller sydamerika och i den stilen för det blir för dyrt. Det får max kosta 10 000 för oss två tillsammans.
    Har ni några tips

• Svar på tråden Åka utomlands med 6 åring nui januari...vart?
  • Olivers  Mamma

Egypten. till nåt hotell som har massa pooler och vattenkanor.
    Kolla bla solresor, de har en massa fyndpriser nu
    Hoppas att ni hittar nåt bra

• vikkis

Är Egypten varmt och skönt nu?
    Har hört om att det är massa jobbiga försäljare bara man går utanför hotellet. Stämmer det tro? Alltså jobbigare än vanligt.

• soffi72

Bahia Feliz på Gran Canaria blir toppen för din son, massor med kompisar, bamseklubb bl a.

• vikkis

Men är inte Gran Canaria väldigt ostadigt i vädret i januari februari? Eller e det ok?

• Olivers  Mamma

Egypten är det nog ca 20-21 grader (blir ngt varmare mot slutet) och beroende på vart man åker kan det finnas jobbiga försäljare, väljer man ett hotell med all inclusive behöver man dock inte komma i kontakt med dem
    Bahia Feliz är kanon det med måste jag säga

• hotten

den här årstiden finns det inte mycket att välja mellan, egentligen är det ju bara canarieöarna, ostadigt ja men kan ju vara kanon å ni kanske får trevligt ändå..
    egypten för den som gillar det (hade själv inte åkt speciellt ensam med barn)

• mamma är bäst

Om du inte vill resa långt eller dyrt skulle jag nog ändå rekommendera kanarieöarna.

Jag brukar själv resa ensam med mina barn, men väljer faktiskt bort arabländer (t ex marocko och egypten) just pga att lokalbefolkningen (speciellt männen) är så på. Kanarieholmarna må låta trist, men det är enkelt, tryggt och barnvänligt. VÄdret kan man som sagt inte garantera, men så illa har inte jag haft de åren jag rest.

Vi åker till Playa AMadores på Gran Canaria nu på fredag.

• mammamaria

Kolla in den här:
    ksb.apollo.se/cgi-bin/bokning.cgi/b_dsboka.w&p-ort=POG&p-kombid=&p-hemdat=09%2F02%2F01&x=7a07ixntl7jd&p-foretag=APO&x-cklass=0&x-cbelopp=0&x-ckod=&ef=n&p-destLand=EG

Om inte länken fungerar, kolla in apollo, egypten och orten Marsa Alam. Den ligger i södra egypten. Ska nog själv åka dit i mars med bebis och sambo. Billigt och de har all inclusive. Varmare än norra och verkar väldigt fint, vad jag läst på t.ex tripadvisor.com

Hoppas du hittar något bra!

• mammamaria

Oh! Såg resor till Jordanien, sista minuten, väääldigt billigt! Visserligen ospec. men om du vågar så var det tokbilligt! kollade på Apollo, valde "ospec" i listan och max 2500 kr. Jordanien skulle vara så coolt.

Vad ni än väljer, hoppas att ni får en skön semester!

• vikkis

Nej jag har funderat på det också. att åka ensam tjej med sitt barn till Egypten kanske är läskigt.
    Så ni skulle ha satsat på Kanarieöarna i alla fall alltså. Gran Canaria är den bästa kanarieön då eller?
    Men då måste man köra på ett hotell med uppvärmd pool, annars är det för kallt eller?

• hotten

vikkis skrev 2009-01-21 20:35:13 följande:

Nej jag har funderat på det också. att åka ensam tjej med sitt barn till Egypten kanske är läskigt.Så ni skulle ha satsat på Kanarieöarna i alla fall alltså. Gran Canaria är den bästa kanarieön då eller?Men då måste man köra på ett hotell med uppvärmd pool, annars är det för kallt eller?
    uppvärmd pool ja, men kolla vad den är uppvärmd till oxå, annars kan den vara uppvärmd med ca 1 c...

hotellet å orten är viktigare än vilken ö.

jag skulle börja med att kolla solo med barn priser, inte många hotell men om det finns nått som skulle passa så är det oftast bra barnanpassade hotell där du får bra pris då du slipper betala för 2 vuxna (vilket du annars måste göra om det är bara en vuxen å barn)..
  • Mammafin

Bahia Feliz.. Glad Åker på lördag, paradis för barn. Är vår tredje gång och har inte haft dåligt väder eller kalla pooler utan helt perfekt med små barn.. Svensk sommar.
    Trevlig resa!

Svar på tråden Åka utomlands med 6 åring nui januari...vart?