• Dina0001

Vilken borrmaskin ska jag välja?

Jag bor i en hyresrätt och ska hänga upp en rullgardin.

Jag vet att jag behöver en slagborrmaskin eftersom det är betongvägg. Men jag har också läst på internet att det kanske är en borrhammare man behöver.

Jag ska eventuellt borra hål för att hänga upp gardinstänger också.

Eftersom det inte är så mycket jag ska göra kan jag köpa en slagborrmaskin ifrån Biltema eller ClasOhlson? Jag vill helst att det ska kosta under 700 kr för en slagborrmaskin.

Är det någon som har erfarenhet ifrån billiga maskiner ifrån ClasOhlson eller Biltema?

Eller måste jag köpa en ifrån Bosch eller Black&Decker?

• Svar på tråden Vilken borrmaskin ska jag välja?
  • Pappa G

Med det behovet kan du välja en av de billigare slagborrmaskinerna.

Spontant skulle säkert även en sladdlös borrskruvare, med ett bra betongborr, fixa det jobbet.

• Balehead

Jag vet inte om jag skulle ha inhandlat en slagborrmaskin för att sätta upp lite gardinstänger. Jag skulle ha bett att få låna en av en kompis istället eftersom det verkar vara en engångsgrej att använda den, men det är ju jag det. Man brukar också kunna hyra många verktyg.

• Dina0001

Ja, det är för saker att göra nu men man vet aldrig vad som händer i framtiden så därför känns det bättre att köpa en.

Jag har ingen att låna en slagborrmaskin ifrån.

• Balehead

Testa en av de billigare. Är det så att den inte fungerar så är det ju fabrikationsfel och då måste du ju kunna byta/lämna tillbaka den.

• épouse
    Dina0001 skrev 2009-01-22 07:41:44 följande:
    Några andra som har erfarenhet av billiga slagborrmaskiner?
    Ja! Jag har haft 2st och idag har jag en värsting. Dom billiga är skit. Slageffekten är som dag och natt. Hyr en eller spara tills du kan kamma hem en bättre.
  • Pappa G

Slageffekt för att hänga upp en rullgardin??

Jag köpte en enkel, billig (runt 200 kr) för 10 år sedan. Den fungerar fortfarande ypperligt.

• Dina0001

Tack alla för hjälpen.

Ja, det borde ju vara fabrikationsfel om det inte går att borra i betong om man köper en där det står att det går att göra. Det svåra kanske är att bevisa det för butiken.

Svar på tråden Vilken borrmaskin ska jag välja?