• Blue Bear

Måla köksluckorna själv.. VÅGAR MAN?!

Jag haaaaaatar mina köksluckor.. de är i nån gul-brun träfärg som var ute redan på 70-talet. Tyvärr är köket specialgjord så det funkar inte att bara köpa nya luckor utan då måste man byta ut hela köket vilket skulle kosta mer än vi kan lägga ut nu.. Jag har hittat en ljusgrå (nästan vit med lite grått i) färg som skulle passa perfekt med kaklet.. så ja funderar på att måla luckorna själv.. Köket är ganska litet så det är inte många luckor men jag är mest orolig för hur resltatet blir.. Någon som har målat själv? Hur blev det?

♥♥♥Adi 080626 - alldeles underbar!♥♥♥ thebluebear.bilddagboken.se
  • Svar på tråden Måla köksluckorna själv.. VÅGAR MAN?!
  • Imox

se till och slipa och ha en jämn yta att måla på så ska det nog gå bra med rätt färg och en bra pensel ingen billig som släpper massa strån!!

• Vasen

Jag fick tipset av färghandeln att använda lackroller istället för pensel när jag målade om mina köksluckor. Resultatet blev över förväntan tyckte jag.

• Blue Bear

Hittade ingen lackerare som var "billig".. iaf inte i hålan vi bor i. Måste åka till annan stad för att lämna in dom ochvår bil är på lagning i flera veckor framåt.. känns för krångligt..

♥♥♥Adi 080626 - alldeles underbar!♥♥♥ thebluebear.bilddagboken.se
  • malin7502

Klart man vågar :)

Vi målade om våra köksluckor själv - gamla lackade furuluckor *kräkas*

Köpte en riktig färg med härdare o allt ifrån en målare, billigt - ca en tusing för tillräckligt och mer därtill med färg (minns inte antal liter nu *S*)

Sen använde vi nån typ skumgummiroller, inte pensel mer än i kanterna på speglarna där man inte kommer åt med roller. Blev jättebra resultat... :)

Så nog vågar man...

• Solskensmor

Klart du vågar, är du nu så less dom gamla så har du ju inget att förlora... Har du föresten hört efter på nån yrkesskola? Där kan man komma undan billigt, och de får inte lämna ifrån sig halvgjorda saker, de får ju betyg.

• Hjärtefröjd

Om du inte är så noga med resultatet så kan det nog funka.

När vi målade våra garderobsdörrar för hand med pensel och roller blev det skitfult. Men det var möjligen vi som va dåliga på att måla. :)

• FruAronsson

med bra underarbete och en liten, nästan slät skumgummiroller så blir det superbra resultat. Då ser de knappt målade ut!

• jenn06

slipa fint och använd en fin roller med färgen, och grunda och måla sedan. måla om mina i höstas och fått jätte mycket beröm över hur dem blev, så jag rekomenderar det verkligen att måla..

Svar på tråden Måla köksluckorna själv.. VÅGAR MAN?!