hur började din förlossning?
är så nyfiken på hur allas förlossningnar har börjat och hur det var precis innan det började, om de fanns några symptom på att de snart skulle dra igång.
är så nyfiken på hur allas förlossningnar har börjat och hur det var precis innan det började, om de fanns några symptom på att de snart skulle dra igång.
Jag hade inga symtom alls innan det började. Helt plötsligt kom det värkar som var korta och regelbunda ända från starten. Det var en helt vanlig dag och allt startade på BF+10.
Vattnet gick mitt i natten, värkar satte igång rätt direkt efter det. V.37+2 så vi var inte alls beredda. Väldigt lugnt i magen 2 dagar innan.
Första började med en värk som höll i sig tills jag fick eda. Inga minuter mellan värkarna där heller! Blev igångsatt andra gången på grund av det.
Med första gick vattent när jag skulle upp o kissa, värkarna började 1 timma efter det.
Andra så började det med värkar som kändes i ryggen, och så gick slemproppen men vattnet gick inte, hade värkar i 3 dygn innan de blev regelbundna o täta. De stack hål på hinnorna på BB
Kims mamma skrev 2009-01-21 12:22:56 följande:
Kims mamma skrev 2009-01-21 12:22:56 följande:
Började med att vi såg att magen hade ändrats sig, bebis hade legat med rumpan ut på höger sida av naveln, på morgonen låg den helt plötsligt på vänster. Tänkte inte så mycket på det då det var 8 dagar kvar till bf. Vaknade på natten vid 3 av lättare värkar, vid 4 gick vattnet. Åkte in till förlossningen till kl 7 då jag ej klarade av att vara hemma längre, då hade jag haft värkar med 5 minuters mellanrum sen kl 5:30. Värkarna avtog lite på förlossningen och kl 14:00 fick jag eda. 16:39 är sonen född.
Tog ett bra tag innan jag fattade att förlossningen var på G, var ju helt inställd på att bebis skulle komm på bf-dagen eller efter. Dagarna innan förlossningen var även bebis väldigt lugn i magen.
började med värkar båda gångerna.Kände mig som vanligt precis innan dom startade.inget bevis på att det ev skulle vara igång.Jo slemmisen gick med första barnet men den kan ju gå flera veckor innan förlossningen startar så det var inget bevis på att det var igång igentligen.
Jag märkte av skillnad på fredagen. Åh min dotter kom på söndag. På fredagen hade jag o min sambo bestämt att vi skulle gå på bio för att tänka på något annat än att bara "när kommer du" Men redan under dagen kände jag att bebisen låg så fruktansvärt långt ner och jag hade problem med att gå.Hålla tätt o gud vet allt ;) Jag o svärmor skulle självklart ändå gå och kolla i affärer och så på förmiddagen men det blev en kortare tur.
Sen när kvällen och bion närmade sig så fick jag värkar men vi ville gå iaf. Så vi satt på helspänn fram tills det var en halvtimma kvar på filmen då verkarna bara slutade. Såg förresten SAW haha men det var inte mycket man kom ihåg vill jag lova.
Natten var lugn sen hade jag lördagen med molande verk som mensverk och senare på kvällen fick jag en teckenblödning som vi åkte in och fick det bekräftat och jag var även öppen 3 cm. Men vi bestämde att åka hem igen o försöka sova så gott vi kunde tills verkarna tilltog lite mer. Tror vi var hemma i ca 4 timmar sen hade jag verkar varannan min och då åkte vi in o klockan var runt 02. Dottern visade sig först på söndag kl 13.45. Sicken lycka :D
Sitter just nu och väntar på att min andra förlossning snart skall starta men jag undrar hur det börjar. Är hur grymt som helst att föda barn men jag kan inte hjälpa att jag faktiskt börjar bli bra nervös :/ heheh....
Första förlossningen startade med värkar ( svaga värkar ) under natten/morgonen
Andra startade vid halv tolv -tolv på natten, av att vattnet gick.
Värkarna kom igång efter en 5-6 timmar.
Tredje startade nog troligtvis av hinnsvepningen som BM jorde på Fredagen - efter det började det mola och svagare värkar. Men på natten/ morgonen till lördagen kom det allt starkare värkar - han föddes på Lördag vid lunchtid.
Fjärde ?? väntar vi på.... 1 vecka kvar till BF
inga speceilla känningar innan(kunde inte gissa mig till att de skulle starta), vattnet gick på natten o värkarna började liten stund efter, 20tim senare va hon ute.
Jag deklarerade, tittade på Lost, åt tacos och sen kom bebisen! *ler*
Mitt vatten gick inte och slemproppen hade jag inte sett röken av...på BF+3 kom värkarna kl 22.00 ganska många minuter mellan kl 23.00 åkte vi in då var jag bara öppen 2 cm och hade värkar med 5 min mellanrum...blev hemskickad. Hann bara hem sen kom värkarna med 2 minuters mellanrum. Kl 2.00 var vi inne på förlossningen igen sen föddes vår dotter kl 05.48 det tog 3 timmar...idag är hon 2 veckor exakt...lycka till!
Slemproppen gick på en tisdag o värkarna kom igång några dagar senare på lördagen.
Vattnet fick de ta hål på strax innan han föddes, den ville inte gå självmant .