• Ninno

Hur kände ni dagen/dagarna innan förlossningen drog igång?

Jag undrar hur ni mådde och kände er dagen/dagarna innan allt satte igång? Dvs innan ni visste om att det var på G på riktigt!
    Hade ni känningar eller var allt som vanligt? Lugn bebis, vild bebis? Dålig i magen eller tvärtom? Ont i magen eller inte? Ja såna saker funderar jag på om man brukar känna.

Själv sitter man ju och letar tecken. Svårt att inte göra det nu så nära inpå hehe :)

Om ni vill berätta hur ni hade det så kanske man kan se ett genomgående mönster av hur man känner och mår innan det drar igång tänkte jag...Är himla nyfiken!! Skrattande

• Svar på tråden Hur kände ni dagen/dagarna innan förlossningen drog igång?
  • Razzla

Kände inte heller någonting förrän jag vaknade 01,28 med värk och sedan 4 h senare så var Klara här

Anton 19 Dec 2003 och Klara 9 Jan 2009
  • Miss Skellington

Jag kände ingenting innan. Blev kissnödig och var på väg till toaletten när jag trodde jag kissade på mig - vattnet gick. Värkarna startade först 1 dygn senare. Då först blev jag dålig i magen. Ytterligare 11 timmar senare föddes hon 10 dagar före BF.

• Ninno

Oj! Ingen som kände att något var annorlunda innan? Häftigt att det bara kan dra igång sådär utan förvarning :D

• Gummis

Japp det kan jag lova dig! Jag var upp och kissde vid 02 som vanligt vid 03 rann det vatten mellan benen på mig i omgångar i 1h. Då gick vattnet.

• Brådis

Kände ingenting heller.

Jobbade som vanligt dagen innan och var på toaletten på natten och kände då en liten liten "mens" mol i ryggen. Hade små värkar tills 10-tiden dagen därpå då värkarna började kännas mer och kraftigare och så kom hon ut 14.00

Lycka till, är så avundsjuk på dig som har det framför dig!!
    Det är så fantastiskt och underbart att föda barn!!

• Angel1980

Jag kände mig orolig och rastlös under dagen på kvällen avtog rastlösheten och vi handlade och gjorde varma mackor vaknade vid tre på natten med lite molvärk i ryggen sen körde det igång ordentligt vid fem på morgonen och 06,20 var lillkillen ute.

Det är en helt otrolig känsla.

• Ninno
    Brådis skrev 2009-01-21 12:50:45 följande:
    Kände ingenting heller. Jobbade som vanligt dagen innan och var på toaletten på natten och kände då en liten liten "mens" mol i ryggen. Hade små värkar tills 10-tiden dagen därpå då värkarna började kännas mer och kraftigare och så kom hon ut 14.00 Lycka till, är så avundsjuk på dig som har det framför dig!! Det är så fantastiskt och underbart att föda barn!!
    Åh vad kul att höra :D Jag längtar!!
    Angel1980 skrev 2009-01-21 12:54:18 följande:
    Jag kände mig orolig och rastlös under dagen på kvällen avtog rastlösheten och vi handlade och gjorde varma mackor vaknade vid tre på natten med lite molvärk i ryggen sen körde det igång ordentligt vid fem på morgonen och 06,20 var lillkillen ute. Det är en helt otrolig känsla.
    Då var det säkert din kropp som försökte tala om att ngt skulle hända. Gud så häftigt! :D
  • BertaFilippa Krattkquist

jag kände mig fruktansvärt hormonstinn de sista dagarna.. grät för minsta lilla, var jättekänslig! så känslig var jag inte nån gång under hela graviditeten! har hört fler som nämnt det..

tisdag kväll: slemproppen börjar släppa
    onsdag morgon: vaknar med svaga värkar
    natten till torsdag: åker in till förlossningen
    natten till fredag: August är född

lycka till! att föda barn är det häftigaste du kan va med om!

• Inez matte

Hade INGA känningar med varken barn nr 1 eller nr 2!Vatten avgång har startat båda förlossningarna och jag har inte haft EN ENDA förvärk.

Svar på tråden Hur kände ni dagen/dagarna innan förlossningen drog igång?