När fick era små tänder i överkäken?
När fick era små de fösta 2 tänderna (eller en) i överkäken.. framtänderna alltså.. Hur långt kom de efter de i underkäken?
När fick era små de fösta 2 tänderna (eller en) i överkäken.. framtänderna alltså.. Hur långt kom de efter de i underkäken?
min son fick sina första tänker i överkäken då han var 9 månader. Han fick sina tänder i underkäken ca 1 vecka senare
sonen fick det första i underkäken när han var 4 mån
de 2 i överkäken kom vid ca 6 mån..
Sonen fick sin första tand i överkäken när han var drygt 9 månader, de i underkäken ploppade upp när han var 5 månader
Här komförsta tanden i underkäken på nyårsdagen, kort därefter den bredvid - och nu idag såg jag att en av framtänderna börjat komma fram.
Hon är 6,5 månad förresten...
min son har nu inom loppet på 2veckor fått 4 tänder på överkäken. han är 8 månader. fick 2 på nedre strax före 5 mån
Ok, så det kan dröja flera månader innan de kommer.. Sonen fick 2 tänder i underkäken en månad sen (då 5½ mån). Nu börjar han visa samma symptom på tandprickning som innan de två första kom men jag ser inga tecken på att de är på väg ut..
Vid sju månader fick han de två nedre framtänderna med en veckas mellanrum, en månad efter den andra tanden i underkäken kommit kom den första i överäken. Då fick han sina två framtänder uppe och även de med en veckas mellanrum. Först kom den vänstra och sedan den högra, i båda fallen.
min son fick sina första två tänder i underkäken vid 4 mån...när han var ca 5.5mån fick han huggtänderna i överkäken
han heter Hugo så det passade bra att kalla honom Huggis
Fick de nedre tänderan vid ca 3-4 mån och nu vid 16 mån kan man se liiite på en övre tand. Tom tandläkare var fövånad att hon inte fått de övre tänderna tidigare när hon fick de undre så himla tidigt.
han var 5mån när han fick en 2 upp och 2 ner.
Bvc tyckte det var så tidigt och ovanligt hmm konstigt min dotter var 5mån hon med och då fick hon 2 uppe och 2 nere hon med vid 7mån hade hon redan 7 tänder
Min son fick en tand nere när han var 7 månader, sen har dom 4 uppe kommit nu i januari med bara några dagars mellanrum. Men han har fortfarande bara en tand nere, det tycker i alla fall jag är konstigt. Han är 9 månader på lördag
Elsa fick sina två i underkäken vid nyår (Precis innan 10 månader) och nu har det spruckit i överkäken och man kan skymta två framtänder.
Min lilla fick sitt första riskorn i underkäken idag :) Är så löjligt stolt.. hon själv verkar vara rätt oberörd och tycker jag ska sluta pilla henne i munnen *S*
Hon är 9½ månader.
Mina andra 2 har fått sina tänder jätte sent. Efter 1 års dagen kom sonens och 2 dagar innan 1 års dagen kom dotterns.
När hon var nio månader kom 4 i överkäken samtidigt. 2 i underkäken kom veckan innan. Sen har det inte kommit några fler tänder. (är 13 månader snart)