• Kos94

Grekland i slutet av augusti med 2.5åring...för varmt?

Har precis bokat resa till Kreta i slutet av augusti, men nu påtalade någon att det är kanske för varmt för vår dotter!
    Jag som sett fram emot att resa blev nu lite tveksam!
    Vi har öppetköp på resan så jag kan avboka den inom några dagar!
    Snälla hjälp!!! Någon som kan ge mig råd!

• Svar på tråden Grekland i slutet av augusti med 2.5åring...för varmt?
  • morsa06

Tror nog det går fint.. det finns ju bra soldräkter för barn, och ha en solhatt på henne, jämt och ös i henne vatten så går det nog bra! Hon är ju ändå tillräckligt gammal för att plaska i vattnet, annat är det med att ha med en nyfödd!

• yava

Vi var på Kreta runt den 10 augusti för några år sen och vår minsta var då 1år och 4månader. Han led inte av värmen minsta lilla. Det enda som verkligen gäller är mycket vätska, solhatt/keps och helst kläder som skyddar kroppen på dom.

• Topdog

Jag tror inte att det är några som helst problem. Vi var på Amorgos när barnen var nästan 2 år. Dom verkade inte bry sig om värmen det minsta, detta trots att Sixten var en riktigt badkruka och inte ville bara förrän nästsista dagen. Det var värre för oss föräldrar som fick putta vagnarna uppför hela den branta backen när vi skulle upp till hotellet.
    Senast så var vi på Lefkas förra veckan i spetember, då barnen var nyss fyllda 3 år. Tempraturen varierade mellan 29 och 32 grader. Inga problem för barnen, dom badade nästan hela tiden 26 grader i vattnet och verkade inte märka av att det var varmt överhuvudtaget.

• Tigerwoman

Jag kan slå vad om att dom som tyckte det var för varmt aldrig varit där med barn. För så brukar det alltid vara, dom som inte gjort det är dom som har mest åsikter. Det är klart ni ska åka, det kommer att gå jättebra! Och en 2,5-åring är ju ganska stor, hon kommer att tala om ifall hon inte trivs!

• fts

Har varit i Thailand med en 2 1/2 åring utan det minsta problem, hade även med en 3 månaders bebis, dock turades vi om att vara med henne på rummet under soltimmarna, då klarar ni nog Grekland hppas jag.

Trevlig resa

• misan84

Hej. Ska med till kreta i slutet av augusti:) Bokade idag. Vi ska ha med våran 2 åriga son som han är då tror inte det ska vara några problem finns ju gott om skugga:) Vart ska ni åka?? Vi ska till Agia Marina

Svar på tråden Grekland i slutet av augusti med 2.5åring...för varmt?