• Anonym

Är Länsförsäkringar så himla dåliga (barnförsäkring)??

Nu har det ringt två stycken sen senaste barnet kom och erbjudit sin försäkring. Vi har försäkrat barnen i Länsförsäkringar, och den yngsta har dessutom fått deras tilläggsförsäkring eftersom pappan har ADHD.
    Vi tyckte den passade bra, och dessutom är försäkringen inte allt för dyr (vi studerar båda två så vi har inte så där jättehög inkomst..., men barnen är i alla fall försäkrade).
    Telefonisterna frågade genast vilket bolag de var försäkrade i, och när jag svarade Länsförsäkringar började de kritisera dem med en gång!
    Är de så himla dåliga, eller har de nåt att säga om vilket bolag man än hade valt (förutom deras)?

• Svar på tråden Är Länsförsäkringar så himla dåliga (barnförsäkring)??
  • Anonym

Vi har alla våra försäkringar i Länsförsäkringar utom just barnförsäkring. Ansökte om barnförsäkring där för 2-årige sonen men fick avslag på grund av hjärtfel. För jäkligt tycker jag. OK om hjärtat var på undantag eller med förhöjd premie, det hade jag förstått, men inte att de avslår hela ansökan. Jag kommer därför aldrig att teckna försäkring där för dottern heller, går hellre till ett annat bolag även om jag får betala mer.

Vi har haft så mycket krångel med Länsförsäkringar överhuvudtaget att vi överväger att byta bank helt. Hade problem med fukt i huset och ringde givetvis vårt försäkringsbolag för råd och hjälp. Han bara snäste av oss och menade att det inte var deras ansvar eftersom fukten var på ytterväggar. Jo, det kan jag förstå men lite råd och hjälp om vart man kan vända sig är väl inte helt fel. Vi fick sedan höra att vi hade rättshjälp via hemförsäkringen (ska åberopa dolda fel) men det var ingenting som denne snubbe ville upplysa oss om.

Oj, detta var långt men hade lite frustration som jag var tvungen att bli av med.

• Anonym

Aj då, vad tråkigt att höra. Hoppas det löste sig till slut ändå.

• Anonym

Vet inte något direkt om deras barnförsäkringar, men har andra försäkringar i länsförsäkringar och har aldrig haft några problem med dem när det har gällt att fu ut ersättningar osv. Tror nog att andra bolag vill prata ner sina konkurrenter så mycket som möjligt så de kan sälja sina egna försäkringar.

• marja05

Hej
    Vi har valt deras gravid försäkring o i den ser jag inget fel däremot har jag inte kollat något på deras barnförsäkringar så den vet jag inget om.
    jag tror iof att de flesta ser likadana ut med få undantag.

• Sqti

Vi har allt hos länsförsäkringar. Lillan är också försäkrad där. Vi tyckte det var enklast att samla allt där när vi bytte bank. Tror att de pratar ner varandra oavsett vilket försäkringsbolag du hade haft.

• mammatillmiranda

båda mina barn är försäkrade hos dem. Billigt och har aldrig varit något krångel...

nu för tiden måste försäkringarna hålla en bra standard, det finns så många alternativ så skulle de ha en dålig/för dyr försäkring skulle ingen ta den.

Sen så får man nog delvis vad man betalar för, vid skada/sjukdom är nog ersättningen ofta lägre då man betalar en lägre månadspremie.

oavsett vilket bolag du sagt att du har försäkring hos så hade de som ringt antagligen berättat att det var ett dåligt val och att du ska välja dem istället.

Miranda 05 och Molly 08 - mammas änglar
  • Suzz

Vi försäkrade sonen där när han föddes. Men när han blev glutenintollerant så började dom tjafsa. Att han inte skulle få ut nåra pengar för de hade skickat efter journaler från han var liten där han var inne mycket på sjukhus för kräkningar. Men dom kräkningarna berodde ej på gluten. Han åt bara ersättning då och den är helt glutenfri. Helt plötsligt hade dom infört en klausul som stod att försäkringen inte täckte mag och tarmbesvär. Märkligt. Efter mycket tjafs och telefonsamtal och läkarintyg fick sonen sina försäkringspengar. Men bara hälften av vad han skulle fått om vi försäkrat honom i Trygg Hansa t.ex. Så när dottern kom så valde vi att försäkra henne i Trygg Hansa istället. Så jag rekomenderar inte Länsförsäkringar. Hellre betala lite mer och veta att man har en bra försäkring.

• Leica

Vi har alltid haft alla våra försäkringar hos Länsförsäkringar. Genom åren har det varit hemförsäkringar, bilförsäkringar, villaförsäkring, personskadeförsäkringar och sen även då barnförsäkring.

Har aldrig haft några problem med dom och utbetalningar har skett smidigt och utan tjafs.

• CoolaSuperMamsen

vi är nöjda de hjälpte oss när barnen blev sjuka i Thailand sen har det alldrig varit några större problem att få ut ersättning när det blivit något, nu funderara vi på att lägga in bilen på länsförsäkringar också eftersom de är mycket billigare.

stolt mamma till 4 flickor och en liten änglapojke,
Svar på tråden Är Länsförsäkringar så himla dåliga (barnförsäkring)??