Hjälp! MIn son ömsar skinn på fötterna! (Äckelvarning?)
Min son har blivit väldigt torr om fötterna. Det är som om han ömsar skinn typ. Ska man smörja med babyolja, eller något annat? Eller går det bort av sig självt?
Eller är han sjuk?
Min son har blivit väldigt torr om fötterna. Det är som om han ömsar skinn typ. Ska man smörja med babyolja, eller något annat? Eller går det bort av sig självt?
Eller är han sjuk?
Det gör min äldsta dotter också, hennes pappa tappar också skinn. Vet ej vad det är men det hjälper inte att smörja.
Hur gamla är era barn?
Smörj med decobal på fötterna så blir det bättre. De kan göra jätte ont att vara så torr och flagna om fötterna så jag tycker absolut att du ska smörja honom
Min lilla flagade också på fötterna när han var några veckor. Jag smörjde honom, och det försvann väldigt fort. Fråga på apoteket vilken salva du ska köpa. Tror jag smörjde med locobase repear och babyolja.
Det är jättevanligt med att födas med både torra fötter och händer. Min baby födde med riktigt torra fötter. Smorde med olja och decubal och efter några dagar så var fötterna lena och fina.
va bra, ska fixa det. Vart köper man decobal? apoteket?
min dotter flagnade när hon va bara några veckor.. så smörj med bröstmjölk om du har! barnmorskan rekomederade de till mig! fungerade jättebra! bröstmjölken fungerar även till rumpan om den är röd efter blöjan! decubal är annars ett bra alternativ!
men om barnet är några år så bör man kolla med läkare.. kan bero på vitamin brist!
oki prova dacubal den är jättebra men som sagt..jag hade det problemet iaf när jag var 4-5 år och då va de vitamin brist.. även om jag fick i min vitaminer så tog inte tarmarna upp de tillräckligt bra så jag fick en salva utav läkare och de fungerade.. sen växte jag ur problemet! lycka till