• Humlan0406

HJÄLP!!!! Vad göra, feber i 6 dagar!

Har en 2 åring som har haft runt 39-40 graders feber i 6 dagar nu. Har varit på VC och barnakuten men där säger dom att det är ett virus.

Ger han alvedon och ipren, visst det hjälper för stunden men han är ju så trött. Antar att det bara är att stå ut!!

Nån mer i samma sits? Hur lång tid tog det innan febern försvann helt?

• Svar på tråden HJÄLP!!!! Vad göra, feber i 6 dagar!
  • Skrik och Panik

Tja, min dotter hade så hög feber i 18 dygn, var på VC o barnakuten,  men de sa som till dig. Tilsist vart jag förbannad, tog med min mamma som bråkade med de och fick de ta urinodling. Min dotter hade UVI

• JennyL29

Man måste tyvärr vara ganska påflugen på vc och akuta lägen.

Jag skulle prompt ha försökt få en tid somd e kan udnersöka barnet, barn mår ju inte bra av att ha feber så länge. om det går mer än tre dagar eller så har jag för ig så kan det vara farligt

• Humlan0406

Det värsta är att detta dygn så har han haft som mest 41 grader och som minst 40,5 graders feber. Alvedon och ipren hjälper för stunden men sen kommer febern tillbaka igen.

Men nu tar vi oss till Astrid Lindgren så får vi se vad som händer där!

• Einstein

Det kan ju vara influensan, min son (då 6 år)hade det förra året och då hade han feber i 9 dygn. Fast på slutet så var det bihåle- och öroninflammation också. Det tog flera månader innan han var helt återställd och den redan smala killen gick ner två kilo!

• Humlan0406

Einstein skrev 2009-01-22 15:49:09 följande:

Det kan ju vara influensan, min son (då 6 år)hade det förra året och då hade han feber i 9 dygn. Fast på slutet så var det bihåle- och öroninflammation också. Det tog flera månader innan han var helt återställd och den redan smala killen gick ner två kilo!
    stackarn...Det värsta idag är ju att han är helt slö, han ligger bara. Nu är det ju 8 dagen som harn har febern så nu finns det ingen tvekan!
  • Einstein

Humlan0406 skrev 2009-01-22 15:52:18 följande:

Einstein skrev 2009-01-22 15:49:09 följande:
    stackarn...Det värsta idag är ju att han är helt slö, han ligger bara. Nu är det ju 8 dagen som harn har febern så nu finns det ingen tvekan!
    Hoppas att ni får hjälp. Kom ihåg att hur tuff och mörkt det än är just nu, så kommer det snart att vända. När det var som värst så trodde jag knappt att han kunde bli frisk. Min son var också väldigt slö, men det var ju inte så konstigt med tanke på den höga febern.
Svar på tråden HJÄLP!!!! Vad göra, feber i 6 dagar!