• Anonym

Kanske bi? Lite synvinklar tack!

Jag är en tjej som hittills bara haft killar som partners. Jag attraheras/kan bli förälskad i tjejer. Men, det har aldrig blivit så att jag försökt dejta en tjej, eller haft sex.

Ett "problem" eller hur tusan jag nu ska säga...är att om jag blivit såpass attraherad, förälskad osv att jag egentligen vill "mer", (inte ha sex första dejten bara för att exprimentera...men, ja...jag hoppas ni fattar), så vågar jag inte. Inte att de som omger mig skulle ha problem med nåt- det handlar om att jag inte vågar ta tag i att komma vidare med sånt- även fast jag vill.

Tips på hur jag kan försöka ta det där extra steget?

• Svar på tråden Kanske bi? Lite synvinklar tack!
  • Anonym (ninni)

Jag har samma funderingar som du så det här lägger jag till mina favoriter.

• Anonym

Ok!

Jadu...hoppas någon kan ge oss nån form av tips...

Anonym (ninni) skrev 2009-01-21 16:36:08 följande:

Jag har samma funderingar som du så det här lägger jag till mina favoriter.
  • Gaytjej

I de fall där du inte vågat - har du vetat ifall tjejen i fråga varit icke-straight?

• Anonym

De tjejerna har varit homo/bi.

• Gaytjej

och du har inte haft problem att ta det där extra steget om det varit killar det gällt?

• Anonym

Nej, jag har blivit för nervös. Osäker.

Är det det att det bara ska komma helt ohämmat och naturligt utan nervositet om det är så att jag är bi?

• Gaytjej

Verkligen inte =) Vi kan allt vara jäkligt nervösa vi också, även om vi vet precis vad vi vill ha... Att ta första steget är ju inte lätt!

Men fortsätt att försätta dig i situationerna där du det i alla fall finns en teoretisk chans för att det ska bli mer.. förr eller senare så ska du se att du tar det där steget ändå av ren nyfikenhet (eller så dyker det upp en tjej som tar det åt dig..)

• Anonym (ninni)

Åh jag vill träffa en tjej som tar första steget! Men jag tänker lite som så att eftersom jag är osäker och ny när det gäller att acceptera mitt intresse för tjejer och inte riktigt vet om det bara är en fas eller nåt så vill jag ju inte förleda någon att bli intresserad när jag inte vet vad eller om jag kommer att kunna leverera... Känner du igen det TS?

• Anonym

Ja, jag hoppas att det liksom "bara blir av"- om en tjej gör så.

Gaytjej skrev 2009-01-21 20:06:41 följande:
    Verkligen inte =) Vi kan allt vara jäkligt nervösa vi också, även om vi vet precis vad vi vill ha... Att ta första steget är ju inte lätt!Men fortsätt att försätta dig i situationerna där du det i alla fall finns en teoretisk chans för att det ska bli mer.. förr eller senare så ska du se att du tar det där steget ändå av ren nyfikenhet (eller så dyker det upp en tjej som tar det åt dig..)
  • Anonym

Både ja och nej. Eftersom jag vet hur pass det kan bli att man tror man fallit för en kile- och det visar sig att man inte vill ha en andra dejt el likn...så kan det nog bli så med en tjej också. Jag funderar lite så. Jag förstår hur du menar.

Anonym (ninni) skrev 2009-01-21 20:45:56 följande:

Åh jag vill träffa en tjej som tar första steget! Men jag tänker lite som så att eftersom jag är osäker och ny när det gäller att acceptera mitt intresse för tjejer och inte riktigt vet om det bara är en fas eller nåt så vill jag ju inte förleda någon att bli intresserad när jag inte vet vad eller om jag kommer att kunna leverera... Känner du igen det TS?
  • Mumflan

Jag vet precis hur du känner det!
    Var i samma situation som du för ett par år sedan.
    Sen träffade jag HENNE med stort H, min flickvän.
    Hon tog steget till att det blev "mer" och det var verkligen lyckat! Det var spänt innan det steget togs men sedan släppte all nervositet. Allt nytt är ju lite nervöst, eller hur?
    Tidigare hade jag bara varit tillsammans med män men varit intresserad av tjejer vid några tillfällen.

Jag tror att om du vågar ta steget eller får lite hjälp på traven så känner du rätt snabbt om det känns rätt för dig eller inte.

Jag vet fortfarande inte hur jag ska beteckna mig själv, bi eller homo? Och jag bryr mig faktiskt inte heller, jag är den jag är och jag trivs med mig själv :)

Stort lycka till!

• Mumflan

Kanske skulle tillägga att jag nu är sambo med min flickvän och lyckligare än någonsin! :)

Svar på tråden Kanske bi? Lite synvinklar tack!