• Anonym

ang att jobba kvällar och helger som extrajobb när man är föräldraledig

jag har inte ens tänkt på det förrän jag läste ngt om det för ngn dag sedan. Jag är mamma ledig och är hemma med dottern hela dagarna. 1-2 ggr i veckan jobbar jag kvällstid på helgen c 3 timmar. Hur gör jag det med min fp? jag har lägsta grundnivå,alltså 180 kr dag..

• Svar på tråden ang att jobba kvällar och helger som extrajobb när man är föräldraledig
  • Anonym

ingen som vet vad som gäller?

• Tifastar

Man får inte jobba xtra på kvällar/helger när man tar ut F-penning...

• Anonym

men det är bara dom dagarna då jag jobbar jag inte får ta ut för då? dom andra måste jag ju få ta ut för?

• Anonym

ok! jag brukar ju ändå bara ta ut 5 dafar veckan. mån-fre.. o det är ju lör-sön jag jobbar! ok ibland kan jag jobba 1 timme fredag också..

• ViVäntarBarn

Ett förslag är att ringa och prata med försäkringskassan.
    Då får du ett korekt svar på en gång.

Jag vet att jag kan plugga under tiden jag är mamma ledig men bara ett par timmar i veckan. Men är inte säker på vad som gäller ang extra jobb.

• hejlis

Bara du tar ut fp på tider du inte jobbar så kan du jobba. Så, ja, jobbar du lö/sö och tar ut fp mån-fredag så är det okej.

• emelieoman

Man får jobba samtidigt som man tar ut föräldrardagar. Dock inte samma dag. Jag jobbar varannan helg Men när barnet är ett år så bör vara lite försiktig. Kommer inte ihåg varför, men det är lite andra regler då. Det bästa är att ringa dem!

Svar på tråden ang att jobba kvällar och helger som extrajobb när man är föräldraledig