Kan man ta med bebisen på efterkontrollen på MVC?
Jag ska på efterkontroll efter förlossning på MVC om ett par veckor. Går det bra att ta med sig bebisen dit för jag har svårt att få barnvakt. Hur har ni andra gjort?
Jag ska på efterkontroll efter förlossning på MVC om ett par veckor. Går det bra att ta med sig bebisen dit för jag har svårt att få barnvakt. Hur har ni andra gjort?
Ja det går bra.
absolut, bm brukar tycka det är kul att få se din lill*
jag hade med hjalmar. han fick ligga på mitt bröst i gynstolen för han bara skrek. men barnmorskan var hur cool som hellst med det. de är nog vana.
Jag gjorde det och han fick ligga i en vagga utanför rummet. tyckte inte om det men vad gör man annars som ensamstående? Har du bilstol kan ske barnet kan sitta i den i rummet.
Japp det funkar
Om bebisen sover eller är lugn så är det så klart inga problem och det går säkert att improvisera ifall bebisen är vaken också. En sån liten kan ju inte vara ivägen.
Jag har tagit med båda mina barn på efterkontrollen, det finns alltid nån barnmorska som vill hjälpa till och passa eller så sover dom i vagnen som man tar med in i besöks rummet.
min barnmorska blev jätte glad när hon fick se min lilla tjej. "Vad trevligt att äntligen få träffa dig" sa hon till henne. hihi.
dom älskar ju barn det där därför dom är barnmorskor.
Min Bm blev nästan sur (men besviken) för att jag inte hade med Nova till efterkontrollen. Hon var ju nyfiken och ville se henne. Jag kände mig så dum för jag tänkte inte på det.
Vad bra att jag kan ta med honom. Han får ligga i vagnen när jag gör kontrollen.
Min bm blev jätteledsen/besviken när jag inte hade med dottern på efterkollen, hon hade så gärna velat se henne men det tänkte inte jag på ju.. Hade iaf gjort ett egenhändigt tackkort till henne med en bild på dottern men irl är ju alltid roligast!