• Thiilda

huvudvärk o ont i ögonen!!

Jag har sedan i söndags haft huvudvärk och alvedon hjälper inte.. Har oxå konsyigt ont i ögonen. de för ont när ja tittar upp, eller ner eller åt sidorna.
    Blir orolig för att de skulle va nått allvarligt. borde man ringa läkaren?!
    min mortsre ha haft stroke o min morbror dog av att ett blodkärl sprack i huvudet.. blir lite smått orolig pga de.
    Va hade ni gjort??
    råd tack.. man vill ju inte gå till läkaren för inget lixom..

• Svar på tråden huvudvärk o ont i ögonen!!
  • challe 1

kanske ringa vårdguiden. vill inte skrämma dig men jag skulle i ditt läge ringa läkarn.

• Hon o Han

så började min influensa, har riktiga spänningar i 3 dygn sen bröt de ut..

• carola1977

Låter som spänningshuvudvärk. Har du stressat mycket? Försök vila och ta det lugnt så går det säkert över. Kontakta läkare om du är orolig.

• Thiilda

oj ja jo ja borde kanske göra de.. humm..sitter mest i de vänstraögat.. men kanske ska ringa nån syster o kolla.. iaf se va hon säger.. läste nån annan stanns att de va nån som hade typ så o de va bihålsinflamation.. men de känns inte som de sitter så bakom ögat?!

• Thiilda

ja de är ju faktiskt mycke nu.. har varit mammaledig 1,5 år, o ida började vi skola in grabben på dagis o så börjar man få ta tag i livet igen.. kanske är de.. men har aldrig haft så här i ögat förr.. är i vanliga fall en huvudvärks människa men inte så här..

• carola1977

När jag har spänningshuvudvärk sitter det ofta runt och bakom ögonen och det är smärtsamt att titta upp och ned och åt sidorna. Min man får likadant vid stress.

• carola1977

Och mot stresshuvudvärk brukar inte Alvdeon och sådant hjälpa utan man måste vila.

• dont ask

JAg hade så för ett par veckor sen nästan konstant i en månad var till vårdcentralen men dom kunde inte hitta någe större fel lixom :P men jag tror det var spänningshuvudvärk, har haft mkt att göra och så men nu har jag lungnat ner mig lite :) Sen skaffa jag nya glasögon oxå tror det hjälpte med :)

• liamsmammma

Hejsan satt o småläste här lite jag har haft ont i ögon o huvudet i 2 veckor jag vet hur du har de.. mig sa läkaren till att de va spänningshuvudvärk så jag ska gå till sjukgymnast plus att jag ska ha nya glasögon me så hoppas detta hjälper treo bruka hjälpa på min värk dock bara nån timme hoppas du bli bättre<3

Svar på tråden huvudvärk o ont i ögonen!!