• denfina1

Energislukare!

I förra veckan träffade jag en energislukare och det gick bra.
    En del människor tar energi medan andra ger. Har lärt amig att "bygga" upp mig själv för att ta hand om frågor.

Det har hänt ett och annat i mitt liv såsom förälder som gått bort på tok för tidigt och flera missfall.

Så varje gång jag och den här personen träffas så påminns jag om det som hänt. Vi träffades i förra veckan och får alltid höra kommentarer som:
    "Hur orkar ni leva vidare" osv.

Nu fick jag prata om lite sådana privata saker inför min bebis eftersom hon var med. Hon är ju för liten för att förstå men jag var tvungen att ventilera mig eftersom jag fick frågor om missfallen.

Jag kan bli helt matt av ett sån träff.
    Ville bara skriva av mig..

• Svar på tråden Energislukare!
  • denfina1

Någon som tycker som mig?

• M82

Har varit med om samma sak tidigare, människor, "vänner" som bara snor energi så man är alldeles slut efter att bara ha pratat med människan i telefon.

Va en av mina då närmsta vänner, hon mådde psykiskt dåligt, hade anorexi, jag var singel, njöt av livet, gjorde vad jag ville och när jag ville - vi kunde prata / sms:a om helt normala grejer som vad man gjort i veckan o.dyl. och helt plötsligt får hon ett utfall med att "du ska inte tro att du kan få min man" o. liknande. Kan tilläggas att jag vid detta tillfälle hade känt både henne och hennes sambo i 4 år och umgåtts med dem regelbundet och var lika nära vän med båda. Till en början såg jag genom fingrarna med detta, visste ju att hon inte mådde bra, men en kväll blev det för mkt och jag dem båda att fara o flyta, tackade för 4 gemensamma år och då fick jag en snyfthistoria med att förlåt, det var bara ett skämt. Efter det pratade/träffades vi inget alls på ½ år, men hon insåg sitt misstag och idag är vi vänner igen. Umgås dock inte lika ofta som förr.

Sen hade jag en annan kompis till mig som var väldigt deprimerad och allt handlade bara om honom. Jag var inne i en period av plugg (detta hände ungefär samtidigt som min tjejkompis bråkade med mig). Denna killkompis kunde flippa ur totalt, säga elaka saker, bara sticka utan att säga nåt och skriva elaka saker i sms. Hade haft kontakt med honom till och från i ca 1,5 års tid. Efter att han hade flippat ut en gång för mkt sa båda att vi inte ville veta av varann mer och idag har vi ingen kontakt.

Man ska aldrig acceptera att bli illa behandlad, för varför ska man låta någon annan behandla en på det sättet. Det finns så många fina människor här i världen som är schyssta och roliga att vara med. En bra bok som handlar om just det här, samt bakomliggande orsaker till varför folk är elaka mot varann är "Energitjuvar". Jag fick många aha-upplevelser när jag läste denna boken för det stämde så himla bra.

Svar på tråden Energislukare!