Min sons Farmor negligerar att hennes son har misshandlat mig och hotat mig och vårat gemensamma barn till livet..hur ställer man sig till detta?
ska försöka förklara mig kort här... de är så att min ex har misshandlat mig i många år,både psyk och fysiskt,när jag blev me barn hotade han att döda mig och mitt "äckligabarn" och sparka in magen på mig,när våran son föddes fortsatte hoten och slagen så jag anmälde allt och nu blir de rättegång och han erkänner dessutom allt i förhören,han fick besöksförbud i ett halvår och de vadå min sons farmor började bli formell mot mig och hon ville inte veta sanningen om hennes son fast jag försökte förklara va han gjort,när jag sa något så snäste hon mest ifrån,men hon har veöat ha en jämn kontakt me min son hela tiden men hon ringer aldrig o frågar hur vi/han mår eller hur de går,hon har inte erbjudit någon form av hjälp eller visat nån empati i detta... nu är frågan den att jag tycker de är svårt att veta hur jag ska förhålla mig till detta,de är ju min sons farmor så på ett sätt så är de väl snällsat mot honom om han har en kontakt me henne? eller ska jag bajsa på henne,vad tycker ni?måste ha råd i detta. Har nu undvikit henne i flera månader och nu fyller min son 1år och hans fastrar har nu övertalat mig att låta henne komma fast att dom vet hur jag känner,dom förklarar att hon är ju här för att träffa sitt barnbarn o inte mig.Måste tillägga att farmor då är rätt komflikt rädd men hon lägger gärna näsan i blöt och har duttat med min sons pappa i alla år... strör pengar efter han fast hon vet att han köper droger för de mm.. hon verkar inte ha alla pommes på tallriken.