• Anonym (kluven)

Min sons Farmor negligerar att hennes son har misshandlat mig och hotat mig och vårat gemensamma barn till livet..hur ställer man sig till detta?

ska försöka förklara mig kort här... de är så att min ex har misshandlat mig i många år,både psyk och fysiskt,när jag blev me barn hotade han att döda mig och mitt "äckligabarn" och sparka in magen på mig,när våran son föddes fortsatte hoten och slagen så jag anmälde allt och nu blir de rättegång och han erkänner dessutom allt i förhören,han fick besöksförbud i ett halvår och de vadå min sons farmor började bli formell mot mig och hon ville inte veta sanningen om hennes son fast jag försökte förklara va han gjort,när jag sa något så snäste hon mest ifrån,men hon har veöat ha en jämn kontakt me min son hela tiden men hon ringer aldrig o frågar hur vi/han mår eller hur de går,hon har inte erbjudit någon form av hjälp eller visat nån empati i detta...  nu är frågan den att jag tycker de är svårt att veta hur jag ska förhålla mig till detta,de är ju min sons farmor så på ett sätt så är de väl snällsat mot honom om han har en kontakt me henne? eller ska jag bajsa på henne,vad tycker ni?måste ha råd i detta. Har nu undvikit henne i flera månader och nu fyller min son 1år och hans fastrar har nu övertalat mig att låta henne komma fast att dom vet hur jag känner,dom förklarar att hon är ju här för att träffa sitt barnbarn o inte mig.

Måste tillägga att farmor då är rätt komflikt rädd men hon lägger gärna näsan i blöt och har duttat med min sons pappa i alla år... strör pengar efter han fast hon vet att han köper droger för de mm.. hon verkar inte ha alla pommes på tallriken. .. och jag klarar inte av henne alls. Hon vet dessutom att hennes son gjort allt detta men vill inte se de utan fortsätter gulla me sin 30åriga son
  • Svar på tråden Min sons Farmor negligerar att hennes son har misshandlat mig och hotat mig och vårat gemensamma barn till livet..hur ställer man sig till detta?
  • lovemyboys

En helt klart skadad tant....som ni kanske tillåmed mår bättre utan....Förvånad

Jag hade struntat i toabesök ett par dar å lagt ett ordenligt lass på kärringen.....

Familjen KALOW....min alles egen..
  • hinderbana

Varför behöver du bekymra dig om vad hans farmor gör?

• Anonym (Mixie)

Typiskt mammor till "hopplösa" män. Hon vet om att hennes son är som han är, och har förmodligen alltid stöttat, skyddat honom och daltat med honom. Hon avskyr dig för att du inte gör samma sak. Mår du dåligt av att umgås med henne ska du inte göra det. Det är du och din son som är offer i detta, inte hon och hennes son.

• MaijaO

Ja, det är ingen lätt sits för någon av er. Jag förstår din frustration och ilska men man måste också förstå att ens barn alltid är ens barn, oavsett vad de gör. Jag tror inte du kommer någon vart genom att försöka pressa henne till att erkänna sin sons brott uatn du får nog försöka lämna henne i sitt förnekande. Titta ditt barn djupt in i ögonen och föreställ dig att du sitter i hennes sits, att det är din son som har misshandlat sin kvinna och hotat sitt barn... hur reagerar man på något sådant? Det är ingen lätt fråga.

Hur du ska hantera hennes och din sons umgänge kan jag inte ge dig några råd om, du måste känna efter själv vad som känns rätt för din son och dig.

• Anonym (kluven)
    men saken är den att de är ju min sons farmor,skulle ni ¨åta henne komma hit och få träffa sitt barnbarn ändå?
  • lokisse

jag tror att även om man vet att det är sa sa reagerar man som mamma sa att man haller till sina barn

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Anonym (Mixie)

MaijaO skrev 2009-01-21 19:42:07 följande:

Ja, det är ingen lätt sits för någon av er. Jag förstår din frustration och ilska men man måste också förstå att ens barn alltid är ens barn, oavsett vad de gör. Jag tror inte du kommer någon vart genom att försöka pressa henne till att erkänna sin sons brott uatn du får nog försöka lämna henne i sitt förnekande. Titta ditt barn djupt in i ögonen och föreställ dig att du sitter i hennes sits, att det är din son som har misshandlat sin kvinna och hotat sitt barn... hur reagerar man på något sådant? Det är ingen lätt fråga. Hur du ska hantera hennes och din sons umgänge kan jag inte ge dig några råd om, du måste känna efter själv vad som känns rätt för din son och dig.
    Nej så ta mig tusan om jag hade skyddat min son i den situationen! Det är en förbaskad skillnad på att fortsätta älska sitt barn och att stötta dem då de skadar andra människor.
  • Heffa
    Anonym (kluven) skrev 2009-01-21 19:43:07 följande:
    men saken är den att de är ju min sons farmor,skulle ni ¨åta henne komma hit och få träffa sitt barnbarn ändå?
    Nej det tycker jag inte. Hon visar ju dig noll respekt. I såfall hade jag förklarat att om hon kan bete sig som en vettig människa gentemot dig, först då får hon ha en relation till sitt barnbarn.
    Over and out
  • lovemyboys
    Anonym (kluven) skrev 2009-01-21 19:43:07 följande:
    Kan hon inte uppföra sej...så varför?? Hon har ju inget där att göra om hon förpestar livet för er, och att hon dessutom verkar tycka att det är "ok" det som hennes son utsatt dej/er för....säger ju heelt tydligt att hon inta har alla indianer i kanoten..........
    Familjen KALOW....min alles egen..
  • hinderbana

Jag tänker på vad som är bäst för barnen? Har de glädje av att ha en farmor? I så fall kanske du kan strunta i henne men låta dina barn må bra av att ha en farmor, just tex på kalas och så.

• Heffa

Jag tror att din son mår bättre utan en elak farmor..

Over and out
  • Anonym (Mixie)
    Heffa skrev 2009-01-21 19:52:03 följande:
    Jag tror att din son mår bättre utan en elak farmor..
    Japp, det viktigaste är hur hans mamma mår och står du inte ut med att träffa hans farmor mer än precis på födelsedagar och dylikt, så blir det ju knappast så att de kommer att bygga upp världens relation.
  • Anonym (kluven)
    hinderbana skrev 2009-01-21 19:47:40 följande:
    Jag tänker på vad som är bäst för barnen? Har de glädje av att ha en farmor? I så fall kanske du kan strunta i henne men låta dina barn må bra av att ha en farmor, just tex på kalas och så.
    jo de va så jag tänkte me... att jag får svälja 1 gång om året då min son fyller år... de är den ända gången hon får komma hit tänkte jag...när hon kommer hit om 1 vecka så är min sons fastrar här me så de känns lugnt... sen får hon ta att jag inte är så trevlig tycker jag.  Sen får min lille välja själv när han blir 3 år om han tycker farmor är rolig...och de tror jag inte han kiommer tycka...mormor är rockmomor och roligare så han lär bara gemföra me henne då... annars kommer väl 1000 grågor om farmor sen liksom... men jag tycker de är sick att hon ens vågar visa sig i mitt hus!
  • Anonym (Mixie)

Har du stöd av systrarna till ditt ex?

• Sommaren2006

Jag tänker att ditt barn mår bättre med an mamma som e glad o inte mår dåligt,får hon dig att må dåligt så tycker jag du ska be henne dra å h-e...kan hon inte visa dig respekt så behöver hon inte träffa sitt barnbarn heller.

• Leica

Men vänta nu...
    ...du skriver att farmor är konflikträdd. Det är väl ändå ledtråd 1. Sen tänker jag såhär, att det måste vara en OTROLIGT svår situation att hamna i där man ställs mellan sitt barnbarn och sitt barn på ett sätt. Ens barn är alltid ens barn, oavsett handlingar. Föräldrars villkorslösa kärlek. Sen behöver det inte betyda att hon accepterar, godkänner eller blundar för vad han gjort, men varför måste hon ta ev skam eller ångest inför dig?
    Att hon blir formell tycker jag är ett väldigt starkt tecken på att även hon har svårt att förhålla sig till situationen.

Missförstå mig rätt här, jag försvarar henne inte för jag känner inte just henne. Men jag tänker genast på de två artikelserier som varit nyligen. Det var två separata intervjuer med mammor till morddömda män. Den ena, mamman till han som mördat tjejen Nathalie tror jag, beskrev detta så jäkla bra. Den ångest allt skapat, hur även hon blir slagpåse för allmänheten pga vad hennes son gjort för att de verkar "kräva" att hon också måste sluta älska sin son helt för annars "godkänner" hon vad han gjort. Hon sa att hon aldrig kommer förlåta handlingen, att det är fruktansvärt det han gjort, men hon kommer heller aldrig sluta älska sin son eller sluta finnas där för honom. Att det är två olika saker.

Hoppas du förstår hur jag menar.

• Anonym (kluven)
    Leica skrev 2009-01-21 21:19:57 följande:
    Men vänta nu......du skriver att farmor är konflikträdd. Det är väl ändå ledtråd 1. Sen tänker jag såhär, att det måste vara en OTROLIGT svår situation att hamna i där man ställs mellan sitt barnbarn och sitt barn på ett sätt. Ens barn är alltid ens barn, oavsett handlingar. Föräldrars villkorslösa kärlek. Sen behöver det inte betyda att hon accepterar, godkänner eller blundar för vad han gjort, men varför måste hon ta ev skam eller ångest inför dig?Att hon blir formell tycker jag är ett väldigt starkt tecken på att även hon har svårt att förhålla sig till situationen.Missförstå mig rätt här, jag försvarar henne inte för jag känner inte just henne. Men jag tänker genast på de två artikelserier som varit nyligen. Det var två separata intervjuer med mammor till morddömda män. Den ena, mamman till han som mördat tjejen Nathalie tror jag, beskrev detta så jäkla bra. Den ångest allt skapat, hur även hon blir slagpåse för allmänheten pga vad hennes son gjort för att de verkar "kräva" att hon också måste sluta älska sin son helt för annars "godkänner" hon vad han gjort. Hon sa att hon aldrig kommer förlåta handlingen, att det är fruktansvärt det han gjort, men hon kommer heller aldrig sluta älska sin son eller sluta finnas där för honom. Att det är två olika saker.Hoppas du förstår hur jag menar.
    jag förstår percis va du menar och kan förstå de MEN de enda jag hade tyckt vara ok va att hon sa NÅGONTING ..hon har låtsats som de regnar liksom,som de aldrig hänt,innan jag anmälde han så hade vi en bra relation och kunde ventilera om hennes son men nu blir hon tvär om jag säger något,hon kunde väl bara sagt som-jag förstår dig att du anmälde detta,eller du är stark,eller du är en bra mamma som orkar ensam trotts allt... hon säger inte ett bajs ...

hon frågar aldrig om hennes barnbarn behöver något speciellt eller lyfter luren o frågar hur han mår utan de har kommit formella sms var tredje månad där de står bara-kan jag komma då o den tiden?. jag vet att hon älskar sin son så mycke mer en va hon älskar någon annan inkl de andra barnen,hon kan ju fortfarande dutta me han som ett litet barn och de älskar hon och han älskar att ha sin mamma som duttar och ger han stöd.

Ja fastrarna är på min sida helt... den ena hatar sin bror... och tycker han är riktigt obehaglig,.. dom har aldrig haft kontakt men ändå så övertalade mamman henne"fastern" att sonen "pappan" skulle komma på hennes dotters kalas fast hon inte ville de... bara en sån sak?!
  • Anonym (moi)

Om hon inte kan vara trevlig och bete sig så varför ska ni träffas?
    Farmor låter väldigt medberoende i mina öron.

• Leica

Anonym (kluven) skrev 2009-01-21 22:59:26 följande:

jag förstår percis va du menar och kan förstå de MEN de enda jag hade tyckt vara ok va att hon sa NÅGONTING ..hon har låtsats som de regnar liksom,som de aldrig hänt,innan jag anmälde han så hade vi en bra relation och kunde ventilera om hennes son men nu blir hon tvär om jag säger något,hon kunde väl bara sagt som-jag förstår dig att du anmälde detta,eller du är stark,eller du är en bra mamma som orkar ensam trotts allt... hon säger inte ett bajs ... hon frågar aldrig om hennes barnbarn behöver något speciellt eller lyfter luren o frågar hur han mår utan de har kommit formella sms var tredje månad där de står bara-kan jag komma då o den tiden?. jag vet att hon älskar sin son så mycke mer en va hon älskar någon annan inkl de andra barnen,hon kan ju fortfarande dutta me han som ett litet barn och de älskar hon och han älskar att ha sin mamma som duttar och ger han stöd. Ja fastrarna är på min sida helt... den ena hatar sin bror... och tycker han är riktigt obehaglig,.. dom har aldrig haft kontakt men ändå så övertalade mamman henne"fastern" att sonen "pappan" skulle komma på hennes dotters kalas fast hon inte ville de... bara en sån sak?!
    Nej...det du beskrive rär ju inte okej eller schysst på nåt sätt... Jobbigt.
    Jag håller nog med Anonym (moi) att hon låter närmast medberoende istället för att ha distans och försöka hitta ett någorlunda sunt sätt att förhålla sig i den otroligt svåra situationen.
  • Anonym (kluven)
    Leica skrev 2009-01-22 14:03:30 följande:
    Anonym (kluven) skrev 2009-01-21 22:59:26 följande: Nej...det du beskrive rär ju inte okej eller schysst på nåt sätt... Jobbigt.Jag håller nog med Anonym (moi) att hon låter närmast medberoende istället för att ha distans och försöka hitta ett någorlunda sunt sätt att förhålla sig i den otroligt svåra situationen.
    ja hon är medberoende... får ångset av att tänka på de här,funderar på om jag ska ringa henne och ge henne en ärlig chans att förklara sigsen ta ställning till de här?om hon ryter ifrån så har hon inget här å göra.
Svar på tråden Min sons Farmor negligerar att hennes son har misshandlat mig och hotat mig och vårat gemensamma barn till livet..hur ställer man sig till detta?