• Anonym (Hjäälp...)

Geishakulorna trillar ut hela tiden...Ni som har och använder sådana;

Mina geishakulor som inte använts när jag var gravid har nu dammats av för att användas på nytt.
    Förr i tiden kunde jag glömma att de var därinne, nu trillar de ut hela tiden.
    Jag förstår ju varför de gör det , men jag undrar om mina är vanliga i vanlig storlek eller om de är extra små och extra tunga (hoppas kanske)...
    De är som en femtioöring i diameter och väger som en tung järndank. Hur är vanliga Geishakulor i storlek, exempelvis smartballs. Tänker att jag kanske behöver köpa ett par sådana som nybliven nybörjare??

Tacksam för information och tips!

• Svar på tråden Geishakulorna trillar ut hela tiden...Ni som har och använder sådana;
  • Anonym (smartball)

Efter vad jag har förstått så är smartballs de ästa att träna upp muskulaturen med. I dem finns små kulor som vibrerar när man rör sej och på så sätt stimuleras muskulaturen till att knipa. Det är även bra att det är två kulor då det är svårt att med vanliga knipövningar komma åt de övre musklerna.

Man kan börja lite smått, ca 20 minuter om dagen, liggandes på sängen och bara röra bäckenet fram och tillbaka. Sen ökar man på tiden, men gör det mer sällan. Snart kan man ha dem när man är uppe och går och tillslut ska man ha dem ca 8 timmar var 6-8 vecka (har jag för mej). Helt ok att ha under en arbetsdag, de hörs inte

Jag har ett par och de funkar bra. Nu är jag inte så duktig på att använda dem så ofta som jag ska, men har haft dem upp till 4 timmar och det är inga problem.

Hoppas du hittar några som funkar för dej!

• Anonym

Mina satt kvar så bra att jag nästan inte fick ut dem!!! Hur gör ni för att få ut dem? Jag fick pilla bra länge = MYCKET obehagligt! Har inte vågat försöka igen, jag är ju rädd att de försvinner upp nånstans
  • Anonym (smartball)

Smartballs har ett snöre man drar ut dem med. Mycket praktiskt

• Anonym (fastnade)

Anonym (smartball) skrev 2009-01-21 20:56:05 följande:

Smartballs har ett snöre man drar ut dem med. Mycket praktiskt
    Aha! Genialiskt!
  • Lis Alm

Använd ett par knipkulor med utdragssnöre och gärna med en rörlig tyngd.
    Vilken sort eller vilket material man väljer är helt en smaksak och den ena sorten ger inte bättre träning än den andra (bara de har en ergonomisk storlek ca 3cm i diameter och en rörlig tyngd)
    Välj gärna en som är ljudisolerad om den har en rörlig tyngd.
    Det viktigast är att du verkligen kniper runt kulorna för att få den största effekten av dem.(finns inga genvägar tyvärr)
    Om du inte kan hålla dem stående, så kan du träna liggande (det är också lättare att knipa liggande om man är ovan)

Lycka till!

• hemligt gravid

Geischakulor är egentligen inte för tränings skull utan för njutnings skull, dvs man har geischakulorna i vid sex för att stimulera båda två vid penetration.

Smartals/tränignskulor är bättre att träna i.

Alla kan inte hålla geischakulor inne just för att de är så små och tunga, smartballs däremot är svårt att tappa.

• hemligt gravid

Geischakulor är egentligen inte för tränings skull utan för njutnings skull, dvs man har geischakulorna i vid sex för att stimulera båda två vid penetration.

Smartballs/tränignskulor är bättre att träna i.

Alla kan inte hålla geischakulor inne just för att de är så små och tunga, smartballs däremot är svårt att tappa.

• Anonym (tjej)

Jag har dessa med snöre och jag kniper INTE runt mina utan de gör jobbet själva när jag rör mig, stoppar bara upp dem några timmar och sen ut....färdigt...... och det har blivit skillnad efter bara 2 veckors användande. Hade väldigt dåliga muskler innan och nu kan jag till och med knipa av kisstrålen (ej att öva med bara testa) och det har jag inte kunnat på måååånga år.

• Lis Alm

I och med att kulorna har rörliga tyngder inuti så ger de en viss träning, men för att få bra resultat på kortaste tid så måste man knipa.

Anonym (tjej) skrev 2009-01-22 12:34:23 följande:

Jag har dessa med snöre och jag kniper INTE runt mina utan de gör jobbet själva när jag rör mig, stoppar bara upp dem några timmar och sen ut....färdigt...... och det har blivit skillnad efter bara 2 veckors användande. Hade väldigt dåliga muskler innan och nu kan jag till och med knipa av kisstrålen (ej att öva med bara testa) och det har jag inte kunnat på måååånga år.
  • Anonym (Hjäälp...)

Nu är de införskaffade och används!!!

• Lis Alm

Kul och nu är det bara att träna på.
    Ta det lungt i början så att du inte får träningsvärk.
    Lycka till!
    Anonym (Hjäälp...) skrev 2009-01-22 20:15:15 följande:

Nu är de införskaffade och används!!!
Svar på tråden Geishakulorna trillar ut hela tiden...Ni som har och använder sådana;