• Ruggugglan

Både ryggen och nacke har låst sig.

Har varit förkyld ett tag. Igår kväll hade jag feber och ont i nacken. Men i morse mådde jag ganska bra så jag gick till jobbet. Nu har både rygg och nacke "låst" sig. Det gör skit ont att vrida på nacken eller ryggen. Ska ta ett varmt bad och be sambon att smörja in mig med tigerbalsam.

Ngn som har tips på hur man kan mildra smärtan eller bli kvitt eländet?

• Svar på tråden Både ryggen och nacke har låst sig.
  • Cilla77

Ta en ipen och 2 alvedon då brukar kroppen slappna av. Det tipset har jag fått på sjukhuset när jag hade ont i nacken.

• Superhero

nu låter du ju knappast SÅ sjuk med tanke på att du klarade att gå till jobbet....
    men om nån säger nackstelhet och feber i samma mening tänker jag på hjärnhinneinflammation. bara en tanke ifall du blir jättesjuk, medvetandepåverkad och får hög feber och svårt att lägga hakan mot bröstet. för om det skulle vara hjärnhinneinflammation är det viktigt att komma sjukhus snabbt.

krya på dig!

• Ruggugglan
    Superhero skrev 2009-01-21 22:11:31 följande:
    nu låter du ju knappast SÅ sjuk med tanke på att du klarade att gå till jobbet.... men om nån säger nackstelhet och feber i samma mening tänker jag på hjärnhinneinflammation. bara en tanke ifall du blir jättesjuk, medvetandepåverkad och får hög feber och svårt att lägga hakan mot bröstet. för om det skulle vara hjärnhinneinflammation är det viktigt att komma sjukhus snabbt. krya på dig!
    Misstänkte inte hjärnhinneinflammation Var ju bara nacken och ryggen som låst sig och förmodligen pga förkylningen jag åkt på. Det gick över efter ngn dag.
Svar på tråden Både ryggen och nacke har låst sig.