Frågor om csn!! Lämnade studieförsäkran idag. När kommer pengarna?
Någon som vet??
Någon som vet??
väldigt olika. från ett par dagar upp till ett par veckor. så här precis i början av en ny termin så får man räkna med några veckor i bland tyvärr. skolan måste också ha registrerat till CSN att du är inskriven på kursen.
det brukar gå fort.. för mej har det alltid tagit max en vecka..
Jag lämnade i måndags och pengarna kom idag.
Skickade min studieförsäkran för termin 2 för ca 2 veckor sedan till skolan (som skulle skriva på och sen skickar de själva vidare dem en liten service). På CSN's hemsida stod det att de inte fått in min ansökan när jag var och kollade i måndags (tror skolan var lite sen med att skicka vidare) men fick igår besked om att det kommit in och att den beviljats och får pengarna för vecka 2-4 imorgon och sen nästa utbetalning dagen efter... Så för min del gick det fort men det kan ju ta olika långt för olika personer...
MaijaO skrev 2009-01-21 20:36:46 följande:
Lämnar man studieförsäkran via internet tar det ca 2 dagar, om man skickar in den med brev tar det ca en vecka.
Margareta82 skrev 2009-01-21 22:58:57 följande:
jag lämnade i söndags.. pengarna kom i onsdags
lämmnade den i torsdags registrerade mig på kursen i tisdags pengarna kom i går (fredag) gick väldigt fort.. så frot de fått klartecken från skolan brukar det gå fort