• CMN

Minifom VS Sempers magdroppar.

Är det nån skillnad? Vi har provat Minifom och han har blivit mindre gasig men sen i lördags så skriker han förtvivlat cirka 2 timmar efter att han har ätit. Håller på i 20-30 minuter varje gång.

• Svar på tråden Minifom VS Sempers magdroppar.
  • Mysgos

Vi provade båda två men tyckte inte att sempersdropparna gjorde någon effekt alls. Så de hade vi bara som ett komplement och använde minifomen.
    Jag fick dock öka vår dos jättemycket, så istället för tex 10 droppar fick jag ge 20 droppar. DÅ slutade han skrika!
    Prova med det så får du se om det hjälper. Gav dock effekt efter ett dygn ungefär.

♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • Mor till 5

Vad äter han? Vi körde både Minifom och Sempers magdroppar. Båda preparaten behöver nån vecka på sig för full effekt.

• Mysgos

Min son reagerade även väldigt mycket när jag åt choklad...så det fick jag sluta med under hans första månader som han ammade. kanske är det något du själv har ätit som han inte mår bra av!?

• CMN

Han helammas. Jag har också provat att öka minifomdosen men fick bannor på BVC och ger därför bara 10 droppar nu.

• ElinOlsson

Magdropparna är ju levande bakteriekultur som hjälper magen att må bra och Minifon (kan inte detta riktigt) slår väl sönder luftbubblorna eller nåt i magen.

Vi använde magdropparna på vår dotter och de funkade kanon på henne. Från bubblig mullrande mage, ont när hon åt och bajs som luktade illa blev hon go och glad och sej själv igen. Alla magproblem försvann. Supermirakel för henne!

• Mysgos

Undrar varför de sa så på BVC? Vårt BVC rekommenderade att öka till dubbel dos!
    Ibland känns det som alla BVC säger olika, jag tror inte mitt BVC skulle sagt det om det var farligt för barnet och uppenbarligen har min son inte tagit skada heller. Så känner du att du vill prova det tycker jag du ska göra det UTAN att säga det till BVC. De bestämmer inte allt du gör med ditt barn....

• Hannah76

Jag blev rekomenderad 30 droppar Minifom till min dotter när hon var liten, av läkare. Det är inget som tas upp i kroppen (förrutom konserveringsämnet iof) utan går direkt till tarmarna och gör sitt jobb.

• CMN

Så då borde det inte vara några problem att prova öka dosen igen...

• plommon

Semper, tog en vecka innan det gav resultat men vilken förändring!

Svar på tråden Minifom VS Sempers magdroppar.