• GrönaDruvan

pinsam fråga om bindor!!

Om 7 veckor kommer min lilla bebbe om allt går som det ska.
    Har förstått att man blöder ett tag, och måste ha bindor. Många säger att de bindorna man får på bb är så obekväma, så de köper med egna.
    Det jag undrar är vilka köper man då??
    Jätte konstig fråga kanske, men jag använder ALDRIG bindor, för det är det äckligaste jag vet, så jag har ingen aning vilka man ska ha.

• Svar på tråden pinsam fråga om bindor!!
  • Fuxen

Ja gick in på apoteket å frågade vilka ja skulle ha ;p

• Luddvar

Jag köpte extralånga på Apoteket. De var bra att ha de första dagarna då jag blödde som mest. Sen bytte jag till en mindre storlek.
    Lycka till med bebisen.

• imsel

Många säger att apoteket ska ha stora tjocka bindor som är bra.
    Kommer själv köra på tygbindor, mycket skönare.

april april din dumma sill
  • Mandi74

Jag köpte vanliga bindor i affären, fast nattbindor som klara av att ta emot lite mer blod.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • elvinaOstefan

sambon köpte nattbindor (dom är längre och bätte uppsugning) till mig men efter ett par dagar körde jag på endast trosskydd.

Devin, det finaste vi har ♥
  • Emerun

Jag köpte Always nattbindor med vingar, de är lite större, funkade för mig på mitt avslag.

• StinaLisa

Apotekets största nattbinda till att börja med, sedan apotekets lite mer normala bindor. Det brukar sägas att man ska undvika dom tunnare plastade bindorna typ Always, Libresse eftersom det blir för tätt och fuktigt och ger större risk för infektion, om det är sant vet jag inte men jag använde i alla fall apotekets första veckorna, sedan byter man ju till allt mindre och tunnare bindor vart efter blödningen minskar.

• Ville Mor

Jag köpte vanliga libresse, tjockaste och längsta jag kunde hitta i affären. När blödningarna minskade, minskade jag även på tjockleken på bindan. Det var nämligen den jag störde mig på mest.

Gud vet allt men säger inget, jag vet inget men pratar jämt
  • TereseA

jag hade always bindor "natt"...jag blödde inte så mycket..

Akiim är mitt liv 071004
  • Caroooline

Jag tycker inte de var något större fel på de bindor som finns på BB sådär i början var det rätt skönt, när vi kom hem från BB köpte jag bindor på apoteket, när avslaget minskade körde jag på vanliga bindor från affären.

• Waterlilly

Tänk på att köpa tjocka och mjuka bindor bara. I vanliga fall har jag Always ultra, tunna med vingar, men efter en förlossning vill man gärna ha så mjukt som möjligt där nere om du förstår vad jag menar ;) så köp vilken sort som helst i stort format men tänk på mjukheten =)

• GrönaDruvan

ok... då köper jag bindor på apoteket.. usch, att behöva använda det
    Fast det är det ju värt förståss
    Tack för all hjälp!

• GrönaDruvan

ok... då köper jag bindor på apoteket.. usch, att behöva använda det
    Fast det är det ju värt förståss
    Tack för all hjälp!

• MittNyaJag

Jag tänkte satsa på typ libresses nattbindor.
    Jag har inte användt binda sedan högstadiet eller så och vet hur makalöst obekvämt jag tyckte det var med de tjocka bindorna innan de tunna kom.
    Är det så att jag av någon outgrundlig anledning skulle ändra mig nu så får väl sambon åka och köpa tjocka bindor... *hu, hemska tanke*

• PMAW

Jag använde de bindorna (blöjorna) som fanns på BB, blödde MASSOR så de var jättebra! Tog med mig "några" hem som jag använde en tid efteråt.. sen hade jag vanliga always.

Svar på tråden pinsam fråga om bindor!!