• Mamba

Kundtjänst personal

Hallojsan!

Finns det någon mer än mej här som jobbar i kundtjänst och får ta emot utskällningar från folk titt som tätt!
    Vore kul att utväxla erfarenheter om hur ni tacklar kunder som bara skriker och om ni någon gång kokat över så att ni inte har kunnat hålla er?
    Sen vore det kul att höra av folk som brukar ringa till olika kundtjänster, hur ni behandlar dem och om ni mött på dålig kundtjänst någon gång!

• Svar på tråden Kundtjänst personal
  • Majsan70

Hej!

Mötte dålig kundtjänst när jag som höggravid förra sommaren ringde om lägenhetsbyte. För att göra en lång historia kort så tyckte hon att eftersom jag var trånbodd innan jag blev gravid så kunde jag minsann gjort abort o sluppit ha panik över för liten lägenhet...

Grinade floder o sen skrev jag till hennes chefer minsann...men de var i princip inte förstående alls..

• nassepånken

har jobbat och ska jobba igen i sommar. utskällninga har jag väl fått min beskärda del av. jag har aldrigt lagt på, men det var det första min chef sa när jag började, att det är ok. sånt fastnar inte på mig ändå, alla som skällt rejält har ringt igen och bett om ursäkt, vissa har till och med skickat kort. kollegor har blivit mordhotade, men det har jag sluppit. nu vill jag inte säga var jag jobbar, men det handlar inte om några stora eller livsavgörande saker, en utskällning blir mest patetisk.

vad gäller dålig kunskap så har jag kollegor, som är trevliga, men jag undrar hur de fick jobbet... måste springa skriver gärna lite mer sen!

• Puh76

Börjar jobba i kundtjänst den 17e maj.
    Återkommer gärna med svar!

• vanilla

Jag har mest positiva erfareneheter av kundtjänster på olika företag. Jag brukar vara artig och trevlig och presentera mig och får alltid ett jättebra bemötande.

De senaste åren har jag bara haft en dålig erfarenhet när jag skulle lämna en synpunkt. Jag måste dock erkänna att jag nog inte var mitt trevligaste jag den dagen, då jag var irriterad redan när jag slog numret.

• Mamba

Jag råkade trycka 2 gånger så tråden finns 2 gånger nu.
    Men vi tar denna tråd och så klistrar jag in det som blivit skrivet:

ÖNSKAN skrev:
    Jag tycker att man ofta blir trevligt bemött om man är trevlig, och det är jag alltid. Presenterar mig med namn och säger hej till personen som svarar. Ibland säger personen inte hej tillbaka utan "Mmm?" eller "jaaa?", det blir jag lite störd av.
    Men, i endel fall tycker jag att jag har blivit väldigt oproffsigt bemött. Trots att kunden klagar ska faktiskt den som sitter i andra änden av tråden behålla lugnet och försöka hjälpa till så gott det går, vare sig om jag nu är en trevlig eller otrevlig kund.
    Jag tycker inte det är någon idé att bråka om jag inte skulle bli behandlad som skit från början, förstås.
    Men i stort sett har jag bra erfarenheter. Antar att det handlar om attityd.

• bozzini

Jag jobbade flera år i hotellreception och det var inte alltid roligt. Jag och mina kollegor blev beskyllda för både det ena och andra. Vissa kunder tror att man ska göra allt åt dem. En gång hade jag en väldigt otrevlig och dryg kund som hade med sig sina två hundar. Hundarna var hans ögonstenar. Jag informerar kunden om det vanliga (frukosttider m.m.) men han lyssnar knappt på mig utan avbryter och frågar när hundarnas frukost serveras (på fullaste allvar!!). Jag blir så irriterad så jag svarar: "Om ni ringer på klockan så kommer vi upp med frukosten på silverfat". Kunden fnös och gick därifrån.

• Mamba

*fniss*
    det är inte alltid lätt att ha inställningen: kunden har alltid rätt, speciellet nu när man är gravid! Jag har gråtit, skrikit och varit skitsur massa gånger efter att jag pratat med någon elaking!
    Men det är ju kul när man möter ett glatt bemötande!

Majsan70, vilken kossa till kundtjänst! Att man ens kan med at säga en sån sak?

• bozzini

Jag vill poängtera att jag så gott som alltid är glad och trevlig mot mina gäster men mot "hundkunden" så gick det bara inte.

• Leonesse

Jag har jobbat i 3 år på kundtjänst, och fått höra både det ena och det andra..... = ( Oftast försökte jag vara trevlig och tillmötesgående, men när kunderna inte lyssnar och tycker att allt är mitt fel, då kunde jag bli riktigt irriterad...... Och så blir de ännu surare för att man säger ifrån istället för att bara sitta å ta emot all skit...... = (

• Mamba

Jag tror dej Bozzini

en gång var det en som skrek så han blev hes åt mej och då sa jag bara rent av: Om jag får ditt telefonnummer så ringer jag tillbaka till dig när du har lugnat ner dig.
    Han blev helt tyst och stum och så pratade han lungt och jag förstod vad han ville.

Svar på tråden Kundtjänst personal