• 1982

Potatisgratäng med kycklingfilé - vad ska jag göra med kycklingen??

Vi ska ha främmat i helgen, 10 pers. Maken har beställt potatisgratäng. Jag har tänkt ha kycklingfilé till, eftersom allt annat kött är så dyrt... Nåt tips på vad jag kan göra med kycklingen? Har även tänkt på stek till - kan man ha porterstek till potatisgratäng??

• Svar på tråden Potatisgratäng med kycklingfilé - vad ska jag göra med kycklingen??
  • Cassanna

Klart du kan ha porterstek till potatisgratäng
    Jag skulle nog satsa mer på steken än kycklingfilé om jag var du. Enklare och skär du steken i tunna skivor så är den drygare

• Missimo84

Annars kan man ju ha bacon lindad kycklingfile, och sen bara köra in den in ugnen, enkelt och jättegott. Bacon är ju inte så dyrt heller, om man t.ex. köper storpack. dessutom behöver väl du ganska mycket bacon kan jag tänka mig

• AnnaVirrPanna

kycklingfilé är godare tycker jag. jag skulle också satsa på baconlindad eller lindad med parmaskinka.

• Thursday

Kycklingklubbor i en smaskig marinad är inte så dumt, och definitivt billigt!

• Kina79

Jag hade gjort kycklinfiléer i ugnen. Minsta möjliga jobb. Låt de tinade kycklinfiléerna ligga i marinad minst 12 timmar innan. Sen in i ugnen. Blir hur möra och fina som helst.

• Honton

Sweet chili, dragon i svartpeppar på kycklingen...in i ugnen. Så fantastiskt gott till poatisgratäng!!!

• Honton

dragon OCH svartpeppar skulle de stå... inte i =)

• Oneesan

Örtmarinerade kycklingfiléer med mozzarella

• Emma25

Marinera kycklingen i sweetchili, soya, salt, peppar och olja en stund. Stek filéerna hela och låt dem svalan därefter. Skär de kalla filéerna på snedden i cm-tjocka skivor och lägg upp på ett fat. Garnera med strimlade soltorkade tomater (i olja), stora oliver och färska örter förslagsvis oregano eller timjan. Häll till sist över en dressing gjord på olivolja, balsamvinäger, salt, peppar och vitlök. Blir en succé varje gång =).

Lycka till!

/Emma

• Maklamyr

Fyll förstekt kyckling filè med ädelost och creme bonjour tomat medelhavsörter och in i ugnen det är gudomligt gott:)

Svar på tråden Potatisgratäng med kycklingfilé - vad ska jag göra med kycklingen??