• Annah B

hur kan man rensa näsan på en liten?

dottern är 7 veckor o har emellanåt riktigt mycket snor i näsan som inte riktigt går att ta ut..

har hört att det finns näsrensare.. kan man använda det? hur gör man annars? finns det på apoteket?

• Svar på tråden hur kan man rensa näsan på en liten?
  • bebben23

jag använder tops, vet att man inte ska det men om man är försiktig så går det bra.

• Mysan82

säger som bebben23 har använt tops. det gjorde jag första tiden. sen när h*n blev äldre så använde jag nässug.

• Annah B

men snoret är så pass löst att topsen liksom inte får upp det.. haha.. kan man använda nässug ändå? o finns det på apoteket?

• sasse s

Vi har använt snorsug från apoteket funkar bra när snoret är löst, när det blir fastare och slemmigare har vi använt tops utanför näsan och snoret har liksom då följt med och dragits ur näsan...

*lycka till*

• Mimer

Jag använder också Näsfrida, och om snoret har blivit fastare o svårt att få ut så droppar jag i några droppar koksalt-lösning (finns på apotek) och vipps! så går det fint att få ut...
    men nu var det ju inte det som var svårt med din lille, men näsfrida-sugen är toppen!

• Maja E

Näsfridan hade vi inte klarat oss utan i början. Då var han så snorig hela tiden. 70 spänn i barnaffärer. Nu har han hårda snorkråkor som sitter fast och då blir det tops.

• Thaleia

Mimer:
    Jag gör precis som du med de hårda snorkråkorna!
    Då funkar näsfridan alldeles utmärkt.

• Annah B

så det är alltså en näsfrida man ska ha?? får väl pallra mig iväg o köpa en sån då.. :)

Svar på tråden hur kan man rensa näsan på en liten?