• fridavida

måste man ha en badbalja till en nyfödd?

hittar inte den badbalja vi hade till dottern när hon var liten, måste jag köpa en ny? vi har ju badkar men då måste man fylla upp så mycke vatten för att ens få bottenfyllt då det är ett bubbebadkar för 2 pers. hur hade ni gjort?

• Svar på tråden måste man ha en badbalja till en nyfödd?
  • Längtar liten

diskhon funkar ju oxå

• kiron

Jag hade köpt en badbalja alt badat bebis i handfatet!

Hugo 070421 & busen i magen som kommer snart!
  • lovemyboys

Det är ju så himla smidigt med balja......jag hade köpt en ny!!

Familjen KALOW....min alles egen..
  • AnkanF

Jag hade köpt en ny badbalja. Det är mysigare för barnet och lättare för er.

• panzermensch

ingen av mina barn har badat balja den står och samlar damm i förrådet för oss

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • September mamma

Jág hade köpt en ny, de har ju billiga på IKEA tex. jag tycker nog det är lättast att bada dem i en badbalja när de är riktigt små.

• La Lola

Den jag hade till dottern användes knappt.
    Denna gång har jag inte ens köpt nån.....

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • With a devilish smile

en badbalja på ikea kostar 50-60 kr, så är det bökigt att bada i det vanliga så kostar det inte en förmögenhet.
    Hur ofta badar ni bebisen?
    Annsrs kan man bada med dom:)

• Cia o krabaten

Sonen är 5mån nu och sedan vi fick badkar och han var 4mån och kunde hålla huvudet ok (Sitta i matstol) så har vi inte använt baljan utan stora badkaret.

• fridavida

vi använde ju baljan rätt mycke till dottern allafall dom första månaderna.... så det blir nog att köpa en ny då.. eller man kan kanske vänta och se om man saknar en...

• fridavida

With a devilish smile skrev 2009-01-22 10:10:52 följande:

en badbalja på ikea kostar 50-60 kr, så är det bökigt att bada i det vanliga så kostar det inte en förmögenhet.Hur ofta badar ni bebisen?Annsrs kan man bada med dom:)
    bebisen är inte född än... beräknad till 23 februari!
  • Duckan74

När Siri var nyfödd och nån månad framåt var hon så liten att handfatet var alledels lagom att bada i.

• xenaa

vi hade en som v använde rätt mkt faktiskt då jag som har  ont i ryggen får ont av att stå frammåt böjd så baljan kunde man ställa vart man ville vilket vi ställde i diskbänken då stodd jag mer rak i ryggen. Den smidiga är att man kan ta den vart man vill.
    men i diskhon badade vi någon gång med fast de fick sambon göra.

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • With a devilish smile

fridavida skrev 2009-01-22 10:12:37 följande:

With a devilish smile skrev 2009-01-22 10:10:52 följande:
    bebisen är inte född än... beräknad till 23 februari!
    haha okej , första badet tog vår lilla med sin pappa ,
    sen har hon badat i badbaljan eller med oss .
    men vi hade klarat oss utan baljan i början eller nu också egentligen men ja..
Svar på tråden måste man ha en badbalja till en nyfödd?