• Maja E

Vilken syskonvagn ska vi köpa? Ny eller begagnad?

Hej! Vår son kommer att vara 1 år och tre månader när nr två föds i april. Vilken syskonvagn ska vi köpa?
    Vi kommer nog att bo i hus och promenera en hel del i skog och mark, men även ta bussen till stan.
    Vilken skulle passa bäst med tanke på deras åldrar, hur insatsen är, hur bekämt det är för det större barnet.
    Vilken skulle ni köpa begagnad och vilken skulle ni köpa ny?Tack! Maja

• Svar på tråden Vilken syskonvagn ska vi köpa? Ny eller begagnad?
  • Trojka

Av egen erfarenhet (+allt jag hört av andra) så ska du inte köpa en Emmaljunga Twin Cerox, vi hade bara strul med den vagnen. Kändes skranglig, bromsen krånglade, sufletten rasade ner hela tiden, ibland när man justerade rygglägena så fastnade den liksom till... Nä usch och blä för den vagnen!

Däremot har jag hört att folk som köpt Babytravels syskonvagn är väldigt nöjda. Den nya modellen påminner ju enormt mycket om UJ´s syskonvagn, med separat liggdel till bebisen som du har mot dig (annars är den bara framåtvänd).

Eller om du känner dig snuskigt rik, varför inte en UJ?

Vet förresten att Teutonia kommit ut med en syskonvagn, en jag har varken sett den "live" eller hört någon som har den.

Lycka till i sökandet!

• Maja E

Det verkar vara mest hippt att ha en Urban Jungle tvillingvagn. Tyckte att det var så viktigt med första barnet att köpa en ny dyr vagn för över 7000 kr, men undrar nu om det var vettigt. Har en kompis som just köpt en snygg teutonia barnvagn (för ett barn) från 2001, beige för 1.500 kr. Varför är många så fåfänga vad det gäller barnvagn? Eller är tex Urban Jungle så mycket bättre än de som är billigare? Vi skulle nog kunna skrapa ihop till en UJ, men är det värt det?

• Trojka

Babytravels syskonvagn har jag sett några på blocket för hyffsade priser.
    Nytt är inget måste!

• väntar o längtar

Jag tror att Babytravels NYA vagn är perfekt för er. Den nya har nämligen 2-delad sufflett så att stora barnet kan använda suffletten även när du har ligginsatsen i till lilla. Ligginsatsen har en egen sufflett.
    3990 kr på Babyproffsen.

• ettem

Jag röstar oxå på nya babytravels sykonvagn med delad suflett!
    Ledade framhjul måste vara guld värda, med tanke på hur jobbigt det är att svänga runt en barnvagn på fyra hjul men ETT barn....
    Enda nackdelen är att man måste vända bebisen framåt så tidigt, men tyvärr så brukar storasyskonet inte vara helt positiva till att åka baklänges så det är väl pest eller kolera...

• Havanna

Har idag fått hem vår tvillingvagn. Det är en Teutonia Team Alu. Den är mycket rymlig och lättkörd!

• Trojka

Havanna: Hur bred är den? Går det att gå med den i vanliga matvaruaffärer osv? Och går framhjulen att låsa? *Nyfiken i en strut*

• Fridus

Kan bara rekomendera babytravels syskonvagn, den är jätte prisvärd!

• Flow

VIll också veta om Teutonias Team Alu!

• väntar o längtar

prinfo.c-tryck.se/wnasp/asp/bp_imageinfo.asp&fileid=15703&folderpath=/disk2_1/venture/Babyproffsen/Hemsida_2005/20-Produkter_sokhjalp/es_KATALOG_2005/10-11/Bilder&filename=11D-05.eps&dbfalt=125&falt=

Undrar om den länken funkar... Det ska i varje fall vara till Babytravels tvillingjogger. MEN det är den gamla modellen med en hel sufflett. Numera är den tvådelad.

Tror att den är mycket bättre än Teutonia Team Alu "att köra över stock och sten och i snö".

• Flow

Jag tycker att Teutonia har en 2 bra fördelar,
    tex. du kan ha barnen mot dig eller ifrån dig, det e bra fotstöd som går att fälla upp..
    men babytravel har snäppet bättre hjul..
    men teutonias går väl att låsa i stabilt läge va?

Sen tycker jag att det e bra att Teutonias e berd, då slipper den va så smal å trång om man ha lite kraftigare bran...

• Flow

haha, gud det kanske lät som om jag tycker att du har kraftiga barn...det va inte så jag menade! *S*
    Hoppas ni förstår va jag mena..

• Milda

Jag skulle köpt en begagnad Urban Jungle eller Mountain Terrain. Bra och lite lättare vagnar om du kommer gå mycket i skog och mark. Jag hade absolut satsat på en bra syskonvagn när det är så nära emellan barnen och du förmodligen kommer behöva använda den ganska länge. Det må vara en "hipp" vagn men alla jag vet med sådana vagnar är supernöjda. Annars är ju BabyTravels syskonvagn som någon nämnde tidigare ett bra alternativ. Dom har ju ett rimligt pris oxå.

• AmandaPitkänen

www.babystugan.com/index.php

Den vagnen längst ned då? Den verkar smidig + att den har fått bra omdöme när man läser om den! Billig är den ju också!

• AmandaPitkänen

aha, såg nu att du skulle gå i skog och mark... då kanske den vagnen längst ned inte är nåt ändå...

• väntar o längtar

Babytravelvagnen kostar 3990 kr har jag för mig.

Svar på tråden Vilken syskonvagn ska vi köpa? Ny eller begagnad?