• Rottis77

Göra pajen i förväg??

Ska ha dop på söndag och ska bjuda på paj. Ska bla ha en räkpaj som ska vara i ugnen 50 min. Så min fråga är nu om jag kan göra pajen på lördag och bara värma den i ugnen på söndag och i så fall hur länge och på hur många grader??

• Svar på tråden Göra pajen i förväg??
  • Hallonmun

Ja visst kan du göra pajen i förväg, sen kan du väl värma den på ca150grader i ca 15-20 min.

• Rottis77
    Hallonmun skrev 2009-01-22 10:50:59 följande:
    Ja visst kan du göra pajen i förväg, sen kan du väl värma den på ca150grader i ca 15-20 min.
    Tack, det går ju lite snabbare, då jag har 5 pajer att värma!
  • Gul13

Vi hade 5 pajer färdiggjorda till dotterns kalas. MEN 15-20 min räcker inte med vanlig ugn om du ska värma pajer som står ovanpå varandra. Vi började på 150 grader men till slut var vi upp i 225 grader och då började det hända grejer. Jag skulle säga 225 grader 20-30 min. Och det blev jättebra ändå. Jag var rädd att de skulle bli torra men ingen fara. Och ja de var helt färdiga.

• Rottis77
    Gul13 skrev 2009-01-22 11:11:37 följande:
    Vi hade 5 pajer färdiggjorda till dotterns kalas. MEN 15-20 min räcker inte med vanlig ugn om du ska värma pajer som står ovanpå varandra. Vi började på 150 grader men till slut var vi upp i 225 grader och då började det hända grejer. Jag skulle säga 225 grader 20-30 min. Och det blev jättebra ändå. Jag var rädd att de skulle bli torra men ingen fara. Och ja de var helt färdiga.
    Ok. Vi har varmluftsugn, är det skillnad då tro?
  • Firefairy

jag värmde 4 pajer i varmluftsugnen förra helgen, gick hur bra som hellst - men hade nog varmare än 150 grader, börja på det annars o höj om dom inte känns varma

Svar på tråden Göra pajen i förväg??