• Anonym (fundersam)

kärlek på jobbet

Jobbar på en arbetsplats med 20 personer. 1 man resten kvinnor. Är chef

Nu har mannen (30år) börjat umgås väldigt mycket med en kollega (52år). De är båda grovt överviktiga och ensamma personer. Jag tror de har haft otroligt stor glädje av varandra under hösten. Senaste tiden ser man att de inte bara är vänner, kan knappt hålla händerna ifrån varandra.

vad ska man som chef göra åt det? Vår koncern har bara policy att man inte får ha nära relation till en chef men ingen av dem är det. Men mannen är överordnad kvinnan.
    Hur tar jag upp det eller ska jag vänta till de säger något?

• Svar på tråden kärlek på jobbet
  • Lilla Mimsan

Så länge de kan skilja på privatliv och jobb så går det att hålla allt lågt. Jag träffade min sambo på jobbet. Jobbade på samma grupp. Vi jobbade ihop ett år innan jag bytte. Cheferna visste om vårt förhållande men iom att vi skött allt så proffsigt så blev det ledsna att jag bytte grupp. Och jag bytte för vårt förhållandes skull och för att de andra inte kunde skilja på vårt privatliv och jobb.
    Men iom att detta är en liten arbetsplats kan omflyttning vara svårt. men som sagt, sköter de detta snyggt så..

• Anonym (fundersam)

Det är mest att det kan bli problem vad det gäller semester och schema. Jag har ingen erfarenhet av det och vet inte hur jag ska tackla det.

• Lilla Mimsan

Jag tycker att du som chef ska prata med dem i sådana fall och kolla läget. Mycket bättre med högt i tak än massa tassande runt och sen blir det strul till sommaren.

• Anonym

Så länge det inte finns någon motsättning i det de gör finns ju ingen anledning att säga något. Om de kommer ut själva med en relation kan du ju kalla in dem och peka på vikten av att sköta det snyggt och inte låta det gå ut över jobbet.

Jag jobbar själv i Försvarsmakten. Vi har också en policy att man inte får ha förhållanden med SIN chef, men du har rätt att ha en relation med någon annan, även om ni inte har samma grad, dvs man kan vara överordnad den andre, men inte den personens chef. Det är en skillnad.

• Anonym

Men det är ju inget problem ännu. Du behöver ju inte gå händelserna i förväg. OM det uppstår ett problem, DÅ kan du prata med dem. Varför inte se om de kan lösa detta vuxet först?

Anonym (fundersam) skrev 2009-01-22 11:06:39 följande:

Det är mest att det kan bli problem vad det gäller semester och schema. Jag har ingen erfarenhet av det och vet inte hur jag ska tackla det.
  • Tessideluxe

Jag håller med om detta. Om jag hade haft en relation med en kollega hade jag nog känt mig lite påhoppad om jag blivit inkallad till chefen för att han/hon tror att vi inte kan sköta det snyggt, utan att det ens fanns något problem ännu.

Däremot om det blir problem med schema och semester, då ska du givetvis prata med dem.

Anonym skrev 2009-01-22 11:09:53 följande:
    Men det är ju inget problem ännu. Du behöver ju inte gå händelserna i förväg. OM det uppstår ett problem, DÅ kan du prata med dem. Varför inte se om de kan lösa detta vuxet först? Anonym (fundersam) skrev 2009-01-22 11:06:39 följande:
  • Anonym (fundersam)

Jo absolut jag ser inget problem i det. Jag tycker det är roligt och tror det kan vara positivt. Mest att jag i denna sits både har ansvar som vän och som chef. Eftersom jag är ung och ny så funderar jag ju hur jag ska tackla det.

Men jag ska vänta och se om de säger något

• Coppola

Tycker inte att du ska säga något just nu.

Är du chef själv? Om inte släpp det. om du är chef...håll ett litet öga på dem att de är diskreta...om det går överstyr så snacka med dem om diskretion.
    För mig skulle det kännas mycket taskigt att gå emellan två männisiskor som uppenbarligen har känslor för varandra....

• Mollie77

Ja anser inte att man har rätten att gå mellan heller..Sen att dom ska sköta de snyggt:absolut..
    De är chefen som bestämmer scheman o semestrar osv..Sen att man kan önska som anställd men chefen ska ha slutgiltligaa ordet..

så nej ser inga problem här--

Bf 23/1
Svar på tråden kärlek på jobbet