• Millans hustru

vad har ni för bra barnsagor på cd?

Dottern på 4 har just börjat tycka om saga på cd. men jag ahr mest astrid lindgren och mamma mu, behöver tips på vad jag ska skaffa till henne. läste på massa skivor i affären men har svårt att veta vad som är bra? Alla tips mottages tacksamt! mvh madde

• Svar på tråden vad har ni för bra barnsagor på cd?
  • Kina79

Mina tjejer gillar:
    Pettson & Findus
    Alla vi barn i Bullerbyn
    Snövit
    Bamse
    Nalle Puh

• Isalel

Pettson och Findus
    Gittan och älgbrorsorna
    Tummen reser ut
    Bamse

Är några som sonen gillar, dock är han lite yngre än din tjej!

Ett big "no no" är iallafall Alfons, var nästan 2 minuter musik på varje spår, inte uppskattat :)

• Millans hustru

jag såg man kunde köpa alfons och odjuret men den är nog för läskig, nalle puh och findus låter intressant. dem ha rjag ju läst!

• Millans hustru

fler tips? mvh madde

• LJ2

ett tips som min dotter gillade.. disneyklubben hade jättebra sagor.. då får man olika sagor varje gång ju, och de kan själva välja utefter humör =) e dom modiga kanske monsters inc e ok =) sen får man ju boken med, och kan välja att själv läsa favoriten för barnet en myskväll..

• Tygtiiger

Pettson och findus.
    Bamse
    Folk och rövare i kamomilla stad
    Prostens barnbarn
    Mamma Mu
    Pippi
    Emil (med astrids inläsning )
    Klas Klättermus

• Rix

Mamma mu
    Emil (Favorit på både cd och dvd just nu)
    Pippi
    Nalle puh
    Bamse
    Askungen
    Pettson
    Hitta Nemo
    Madicken
    Karlsson på taket
    Heffaklumpen
    Bambi
    mm mm

Kajsa är 3år och älskar att somna till en cd-saga, läser dock en bok innan för att få mysstunden. På varuhusen finn massor med billiga sagor 2 för 99:-.

• Solskensmor

Vår 5-åring älskar cd-sagor. Just nu är det Loranga, Mazarin o Dartanjang som är favorit. Men hon lyssnar även på Askungen, Barbapappa, My little pony, Robin Hood...

• salta katten

min son blir 4 i vår, men han gillar Pettson & Findus, Mamma Mu, Gittan-sagorna, Halvan-sagorna och Bamse.

• HasseH

Barbapappa är storfavorit här just nu, både bok, film och cd, för mina döttrar som är 2 och 4 år.

• SunShe

Aristocats och Mowgli är poppis hemma

Svar på tråden vad har ni för bra barnsagor på cd?