Kan han äta färdig lasagne?? han e 10 mån!
Jag laga sån där färdig lasagne idag. stek köttfärs, vatten o så det där pulvret o sen in i ugnen. kan han äta det?
Jag laga sån där färdig lasagne idag. stek köttfärs, vatten o så det där pulvret o sen in i ugnen. kan han äta det?
Vår dotter som också är 10 månader har gjort det. har du salt i däremot? Det är inte bra för dem små liven förns dem är 1 år. Så vi har gjort osaltad lasagne så har vi fått salta lite efteråt.
klart han kan äta det. kanske inget som är bra varje dag i flera veckor eftersom det säkert är diverse tillstser i pulvret men nån enstaka gång är det ingen fara.
Jag tror att det innehåller lite för mkt salt, men jag är inte helt säkert. Såna där färdiga kryddblandningar brukar innehålla en hel del salt.
Jag hade hellre tagit bort en del köttfärs, kryddat själv och kokat makaroner till honom.
Vår dotter har ätit samma mat som oss sedan hon var nio månader så det går bra.
Noja inte över saltet heller, från ca 6-8 månaders ålder behöver man inte hålla maten absolut osaltat, man ska däremot inte tillsätta något extra salt.
Kroppen behöver lite tid på sig att vänja sig vid saltet.
Alle skrev 2009-01-22 13:37:30 följande:
Hmm okej... Kanske ska hoppa över det då o vänta? Det är nog en hel del salt i den blandningen. Han har inga problem att äta våran mat så då tänkte jag att jag skule testa med lasagnen. men e rädd att det blir för starkt...
Jo det förstår jag! Men jag håller med dig, absolut. Numera är det ju salt i det mesta ändå. Så jag tror att dem hinner vänja sig rätt bra innan 1 år som du säger.
Vi saltar inte ens liiiite salt i maten om han ska äta. Utan vi saltar efteråt isf. men det kanske inte gör nåt 1 gång? eller så inte alls...