• Musslan

Avent bröstpump tätar ej mot mitt bröst och suger inte tillräckligt! Tips på andra bröstpumpar?!

Försöker pumpa lite för att om möjligt få upp produktionen. Har nästan ingen mjölk. Problemet är att min bröstpump (Avent) inte tätar så bra mot bröstet, så det blir liksom inget vakuum!! Och när den väl tätar så tycker jag inte det är tillräckligt "sug" i den. Det kommer nästan ingen mjölk, känns som om jag skulle behöva ha mer "sug". Jag har bara lyckats pumpa ut EN MATSKED varje gång!

Kan någon tipsa om andra bröstpumpar? Någon sort som verkligen har "sug"? Någon sort som sluter tätt??

• Svar på tråden Avent bröstpump tätar ej mot mitt bröst och suger inte tillräckligt! Tips på andra bröstpumpar?!
  • ÄlskadeGryn

Jag tyckte att Avent var super men är du säker på att du satt ihop den rätt? Jag och några av mina bekanta gjorde fel i början och då var det hopplöst!! Den vita lilla stjärnan som du ska trycka i ska vara vänd åt ett visst håll (kommer inte ihåg vilket nu) men prova att vända den om du inte försökt kanske kan vara det som är fel?!

• ÄlskadeGryn

Ps skulle det inte vara det som är felet kan du även hyra en elektrisk pump på bb den är oxå toppen och då får man händerna fria till annat en stund..

• softisch

AVENT ISIS elektriska bröstpump, medföljer i en fin liten väska som man kan ta med den överallt utan att den syns, extra tillbehör. toppen!!! utan den hade jag aldrig klarat att ge bröstmjölk till lillan, den har räddat mig från mjölkstockningarna x 3. den rekommenderar jag, den kostar 1500 tror jag men det är värt pengarna köpte den på babyland, dom kanske har rea nu på sådana saker.

• Lo lo

Prova att blöta gummihättan som ligger mot bröstet lite innan du använder den. Jag hade samma problem som du innan jag fick tipset att göra så. Då funkade den super!

• Lorelei

Jag hade samma problem och fick inte odrning på den trots att jag testat alla tips jag kom över (har testat med 2 barn). Slutade med att jag handmjölkade, var mer effektivt för mig, gick jättebra!

• dorautforskaren

Jag använder Medela Mini Electric och den är jättebra, kostar 700 kr. Men jag vågar inte lova att den är bra för dig, tyvärr. Lycka till!!!

• Hallonpaj

Medela tycker jag är det bästa märket! Det är riktigt bra saker, mer specialicerade också eller hur jag ska säga, mer "vårdinriktat", som specialflaskor för barn med gomspalt etc. Så det är riktigt bra saker!

Jag har jag en lite enklare handpump, en Medela Harmony som är bra, den är säkert billigare än en elektrisk. Den har också två lägen, för att imintera barnets sugtag. En som ska få igång utdrivningen först, och en som pumpar längre mjukare tag sedan. Men den elektriska är säkert bättre om man behöver pumpa stora mängder.

MEN jag ska också nämna att det som är mest effektivt för att få upp mjölkproduktionen är att amma ofta - mycket oftare än man tror egentligen. Ingen pump stimulerar mjölkproduktionen lika effektivt som barnet, och man får tex inte samma hormonpåslag som när man ammar. Om barnet är lite trött och inte riktigt orkar suga så kan man ge lite urpumpad mjölk på sked först för att barnet ska piggna till mer. Så har vi tex fått göra första dygnen eftersom vår dotter hade låg födelsevikt och var lite trött.

• Anubisa

Man kan också testa att ta bort den där plasthättan helt och hållet. Jag får mycket bättre sug utan den!

• CDA

Medela swing andvänder jag och den är super! Lätt å ta med då den oxå går på batterier, jätte bekvämt!

• Käskargej

Jag tyckte Avent var den enda som fungerade! Helt suverän. Men den var knepig innan man fick till det. Prova igen!

Svar på tråden Avent bröstpump tätar ej mot mitt bröst och suger inte tillräckligt! Tips på andra bröstpumpar?!