• solsken67

Äggvita i urinen, farligt (gravid i v.13)?

Hej, jag gick till vårdcentralen med ett urinstest och fick veta att jag har äggvita i urinen men inga bakterier. Är det farligt? Vad gör man åt det och varför har man det? Påverkar kosten? (De ska skicka provet på analys i alla fall eftersom jag är gravid.)

• Svar på tråden Äggvita i urinen, farligt (gravid i v.13)?
  • Mamma till Nicole och Alayha

Äggvita i urinen kan ju vara ett tecken på havandeskapsförgiftning. Har du andra symptom som huvudvärk, uppsvälldhet, högt blodtryck eller allmänt sjukdomskännsla? Har hört om fall där dom fått det tidigt i graviditeten. Så när jag beklagade mej för en barnmorska angående en huvudvärk som hållt i sej i 3 dagar fick jag som svar att havandeskapsförgiftning inte uppkommer så tidigt. Googla jag om havandeskapsförgiftning så få jag fram att det är "ovanligt" med det före vecka 28. Det står ju inte att det är omöjligt. Hade du höga värden av äggvita?

• Mamma till Nicole och Alayha

3 veckor skulle det vara och inte 3 dagar...

• Åsabritt

Flytningar kan innehålla äggvita sa min barnmorska.

• solsken67

Ok, till mig säger de att man inte kan få havandeskf så tidigt i grav.

• systersandra

Har hört talas om fall där man fått hf i v.17 men det är extremt ovanligt.Kan nästan säga att du inte har hf.Man kan ha lite äggvita i urinen utan att det beror på hf,ofta är det flytningar som orsakar detta.

• lilla mej

har du gjort nagot ul? vill absolut inte skramma dig, men vid min forsta grav hade jag med aggvita i urinet men de hittade inga bakterier. Det visade sig i v 18 att barnet var dott. jag hade alltsa ett ma. vilket hade framkallat aggvitan i urinet.

Svar på tråden Äggvita i urinen, farligt (gravid i v.13)?