• blivandebondhustru

Tips på mascara som stannar på fransarna?

Har alltid haft problem att hitta en bra mascara.
    med bra mascara menar jag en som faktiskt sitter kvar på ögonfransarna efter några timmar.
    Jag har provat diverse märken och sorter och vet nu att dyrast inte alltid är bäst.
    Jag är trött på att bli besviken. Så snälla, tipsa mig om någon riktigt suverän mascara som ger längd, kurva, fyllighet och färg åt mina tråkiga fransar utan att lägga sig som ett lager under ögat efter en stund!

• Svar på tråden Tips på mascara som stannar på fransarna?
  • cotton

Dior Show - Blackout är den bästa mascara jag någonsin provat!

• Full av förhoppning

Loreal lash architect definitivt!!! Böj först fransarna med en ögonfranstång och fransarna blir jättelånga och vackra!!

En älva och ett mirakel
  • isisisis

Jag har aldrig köpt dyra mascaror i hela mitt liv.
    Bara LÓreals och annat.
    Har aldrig upplevt att mascara vare sig runnit eller färgat av sig under ögonen.
    Kan gråta och simma i mascara fast den inte är vattenfast

Jag tror det är olika på antingen vilka fransar man har,eller hur huden ligger ev mot fransen eller nåt....

• lillgrodanmaj

Kanebo 38 grader är min absoluta favoritmascara, böj fransarna först bara så blir de fina

• Miss E

Lóreals Double extencion (eller hur det nu stavas) är skitbra.

Jag kan ha samma mascara tre dagar i rad (om jag inte orkar tvätta bort det och lägga nytt varje dag, tex på sommrarna i husvagnen o så )

♥(¯`°?.¸ ღ♥BF+5 idag... Var är du bebis? ♥ღ ¸.?°´¯)♥
  • blivandebondhustru

Dior, Lóreal och Lancome har jag provat och jag måste säga att jag blev riktigt besviken.
    Jag har riktigt långa ögonfransar och när jag blinkar så touchar dom liksom under ögat och det är då det blir svart. Men någon mascara borde det ju finnas som inte färgar av sig.

Kanebo 38 grader har jag aldrig hört talas om. Var jag kan hitta den någonstans?

• juluu

Jag gillar Maybelline Great Lash (rosa och grön förpackning). Billig och bäst (enl mig då) :)

• rocketqueen

Tipsar om att pudra hela ögonområdet lätt med löspuder för att motverka hudens eget fett som löser upp mascaran. Kanebo och Mirenesse är två tubmascaror som ofta rekommenderas, vattenfasta varianter fungerar också bättre än vanliga.

Min skönhetsblogg: rocketqueens.blogg.se
Svar på tråden Tips på mascara som stannar på fransarna?